Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Sólovým závodním jachtařům se nedostává pudu sebezáchovy. Na druhou stranu mají mnoho nejrůznějších dovedností. No, knihovnu bych od Louise Burtona asi nechtěl, ale to neznamená, že si nedovede poradit. Každý člověk s alespoň špetkou pudu sebezáchovy by se po objevení prasklin na palubě a v trupu ihned otočil a zamířil k nejbližší pevnině. Burton se pustil do oprav a pokračuje dále.
Nechce se mi věřit, že by bylo možné s takto poškozenou lodí obeplout svět, ale přeji mu to. Za svůj boj s nepřízní osudu by si to zasloužil.
872
Související články
Nepěkné praskliny v trupu kolem kýlu
Nepěkné praskliny v trupu kolem kýlu
Na lodi Cesaria, na které děláme v Praze kurzy přístavních manévrů, jsme měli nehezké praskliny kolem kýlových šroubů. Byly čím dále ošklivější. Bylo třeba konat.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?