Jak odhalit ucpaný fekální tank
Přibíráte charterovou jachtu, toaleta funguje, to ale neznamená, že nemůže být ucpaný fekální tank. Pokud by tomu tak bylo, zaplatíte při vracení jachty za čištění tanku nejméně 150 EUR. Ať už je vina na vás, nebo nikoli. Jak zjistit, že je fekální tank ucpaný?
Na většině moderních charterových jachet jsou instalovány fekální tanky nad čarou ponoru. Veškerý odpad jde přes tank. Buď máme ventil pod tankem zavřený a odpad zůstává v tanku, nebo je otevřený a vše vytéká ven. Občas se výtok z fekálního tanku ucpe. Zjistíte to až ve chvíli, kdy odpad začne přetékat odvzdušňovacím ventilem.
Jak zjistit při přebírání lodě, že je tak funkční, tedy není ucpaný?
Je to snadné. Do toalety stříknete trochu saponátu a spláchnete. Pokud je ventil pod tankem otevřený a tank průchozí, objeví se na hladině u výpustě bublinky. Pokud se neobjeví, přidáte saponát a zopakujete splachování. Neděje-li se nic, je tank ucpaný a je třeba se pustit do diskuze s předávacím technikem.
4738
Související články
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat.
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Pokračujeme na zajímavé plavbě Jiřího Sochora v thajských vodách. Jeho charter se rozhodně lišil od běžných plaveb, na které jsme v Evropě zvyklí. Navíc bylo vedro. Pekelné vedro…
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Byl jsem rozhodnutý, že o tom nikde nebudu mluvit. Že si vše nechám pro sebe a budu doufat, že Thajsko už nám nikdo neukradne, jako kdysi Chorvatsko, kde ještě pamatuju ACI mariny zdarma. Nyní už i Řecko, kde se počet lodí za posledních pět let možná někde i zdesetinásobil. Ale píšu. Raději budu vzpomínat na ráj, než znovu zažívat peklo.