Jak na vytahanou hlavní plachtu
Máte na lodi starou a vytahanou hlavní plachtu? Přes břicho málem nevidíte? Máme pro vás řešení. Jednoduché řešení, po kterém vytahané panděro znovu získá vzhledu pupku aktivního atleta.
Plachtu stáhnete ze stěžně a položíte si ji na plochu parkoviště. Požádáte manželku, aby plachtu bránila před vozy přijíždějících motoristů. Vlastním tělem, když bude třeba. Sami si mezitím za pomoci školního trojúhelníku narýsujete přímku, která bude rovnoběžná s předním lemem plachty. Vzdálenost od předního lemu je 750 mm.
Nyní si vezmete pořádné nůžky a v místě přímky provedete dlouhý střih.
Prostě celý přední lem ustřihnete. Pak vezmete jehlu a nit, trochu to zapošijete a plachtu vrátíte, už bez břicha, na stěžeň.
Tento postup je ideální pro rolovací plachtu, spíry do toho trochu hází vidle.
Zdá se vám to jako špatný nápad? No nevim... Myslíte si, že tomu rozumíte víc než firma, která se charterem zabývá již léta letoucí a má desítky lodí? Oni jsou zkušení jachtaři a majitelé jachet. A tuto techniku zvolili.
A je tu i jeden vedlejší účinek této odvážné úpravy. Hlavní plachtu není třeba refovat do 35 uzlů TWS.
Vítejte v naší charterové společnosti, máme pro vás připravena ta nejlepší řešení.
1201
Související články
Proč napínat zadní stěh
Proč napínat zadní stěh
Na jachtách typu cruiser/racer je dopínání zadního stěhu běžné. Tuto možnost ale najdeme i na některých lodích čistě turistických. Proč napínat zadní stěh a kdy?
Plachty povolit, nebo přitáhnout?
Plachty povolit, nebo přitáhnout?
Chcete ostře stoupat. Plachty je třeba přitáhnout na maximum. Nebo ne? Není někdy lepší je trochu povolit?
Proč bych volil klasické refování
Proč bych volil klasické refování
Refování jedním lanem, nebo vpředu na goosenecku na hák? Preferuji druhou možnost, i když mnohé loděnice to mají jinak. Proč jít proti proudu?