Jak na vytahanou hlavní plachtu
Máte na lodi starou a vytahanou hlavní plachtu? Přes břicho málem nevidíte? Máme pro vás řešení. Jednoduché řešení, po kterém vytahané panděro znovu získá vzhledu pupku aktivního atleta.
Plachtu stáhnete ze stěžně a položíte si ji na plochu parkoviště. Požádáte manželku, aby plachtu bránila před vozy přijíždějících motoristů. Vlastním tělem, když bude třeba. Sami si mezitím za pomoci školního trojúhelníku narýsujete přímku, která bude rovnoběžná s předním lemem plachty. Vzdálenost od předního lemu je 750 mm.
Nyní si vezmete pořádné nůžky a v místě přímky provedete dlouhý střih.
Prostě celý přední lem ustřihnete. Pak vezmete jehlu a nit, trochu to zapošijete a plachtu vrátíte, už bez břicha, na stěžeň.
Tento postup je ideální pro rolovací plachtu, spíry do toho trochu hází vidle.
Zdá se vám to jako špatný nápad? No nevim... Myslíte si, že tomu rozumíte víc než firma, která se charterem zabývá již léta letoucí a má desítky lodí? Oni jsou zkušení jachtaři a majitelé jachet. A tuto techniku zvolili.
A je tu i jeden vedlejší účinek této odvážné úpravy. Hlavní plachtu není třeba refovat do 35 uzlů TWS.
Vítejte v naší charterové společnosti, máme pro vás připravena ta nejlepší řešení.
755
Související články
Jak bezpečně halzovat?
Jak bezpečně halzovat?
Halza je nebezpečný obrat. Jachtaři to znají, letní dovolenkáři nevědí, o čem se mluví. Přitom důsledky mohou být nákladné, nebo dokonce tragické.
Když nejde odpadnout…
Když nejde odpadnout…
Dvě plachetnice se křižují, jachta s větrem zleva by měla uvolnit cestu, kormidelník to vidí, vše vypadá pod kontrolou. Nestane se však nic, ozve se rána a je tu nepochopitelná kolize.
K čemu slouží otěžový vozík?
K čemu slouží otěžový vozík?
Plujete na plachty, gena za předním lemem flatruje. Přitáhnete na otěži, flatrování přestane. Spodní špiony vlají vodorovně dozadu, jachta se rozjede. Při bližším pohledu zjistíte, že vršek geny ale spokojeý není. Loď by mohla plout ještě rychleji. Co s tím?