Jak na vytahanou hlavní plachtu
Máte na lodi starou a vytahanou hlavní plachtu? Přes břicho málem nevidíte? Máme pro vás řešení. Jednoduché řešení, po kterém vytahané panděro znovu získá vzhledu pupku aktivního atleta.
Plachtu stáhnete ze stěžně a položíte si ji na plochu parkoviště. Požádáte manželku, aby plachtu bránila před vozy přijíždějících motoristů. Vlastním tělem, když bude třeba. Sami si mezitím za pomoci školního trojúhelníku narýsujete přímku, která bude rovnoběžná s předním lemem plachty. Vzdálenost od předního lemu je 750 mm.
Nyní si vezmete pořádné nůžky a v místě přímky provedete dlouhý střih.
Prostě celý přední lem ustřihnete. Pak vezmete jehlu a nit, trochu to zapošijete a plachtu vrátíte, už bez břicha, na stěžeň.
Tento postup je ideální pro rolovací plachtu, spíry do toho trochu hází vidle.
Zdá se vám to jako špatný nápad? No nevim... Myslíte si, že tomu rozumíte víc než firma, která se charterem zabývá již léta letoucí a má desítky lodí? Oni jsou zkušení jachtaři a majitelé jachet. A tuto techniku zvolili.
A je tu i jeden vedlejší účinek této odvážné úpravy. Hlavní plachtu není třeba refovat do 35 uzlů TWS.
Vítejte v naší charterové společnosti, máme pro vás připravena ta nejlepší řešení.
1270
Související články
Jachta se stáčí proti větru, kormidlo nezabírá…
Jachta se stáčí proti větru, kormidlo nezabírá…
Je to situace, do které se pravděpodobně dostal každý z vás. Přišel poryv, jachta se naklonila a začala sama ostřit proti větru. Kormidelník se ji snaží vší silou vrátit na kurz, ale neúspěšně. V Nyní je loď proti větru a plachty zuřivě flatrují.
Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě
Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě
Otěžový vozík na hlavní plachtě je velmi užitečná věc, která s trimem výrazně pomůže. Přitom je většinou zatuhlý a zbytečný, pokud vůbec je.
Chcete plout rychle ve slabém větru?
Chcete plout rychle ve slabém větru?
Vítr slábne, motor startovat nechcete. Jak udržet rychlost? Jak vymáčknout z minima maximum? Umíte vytrimovat loď do slabého větru?