Jak může vypadat jachting?
Moře na jihu jsou krásná, průzračná, teplá, slunná, ale také plná turistů. Některá místa méně, některá více a některá jsou plná k prasknutí. Říká se tomu turistický průmysl. Jsou ale i místa (a časy), kde tomu tak není. Podívejte se na fotografie v článku.
Letos jsme připravili plavbu z Finska do Švédska a zpět. Proběhla na přelomu května a června. Zatímco na Jadranu již jachtařská sezóna běžela, na severu byl klid, po turistech ani památky.
Foto Daniel Přívara
Ke slušné maríně patří...
Při plavbě na severu je třeba se připravit na chlad, někdy až takový, že zalézá do morku kostí. Při teplotě kolem 10°C, vysoké vlhkosti a větru je nepříjemně chladno. Odměnou za to je dlouhý den. Tma chybí, jen soumrak a svítání. Tisíce ostrovů a ostrůvků, na kterých rostou borovice až k mořské hladině, překrásná příroda, barevné domky. Dále tu jsou tisíce kardinálních znak. Ty se zde naučí každý. Kdo je neumí, nikam nedopluje. No a nakonec zde jsou přístavy. Se saunami. To je takové běžné vybavení maríny, za kterou platíte cca 30 EUR za jachtu dlouhou 14 metrů. Když na moři prochladnete, v sauně si znovu prohřejete své kosti.
Níže najdete několik snímků z plavby.
1903
Související články
Trosečníci cestovali časem
Trosečníci cestovali časem
Čekání na záchranu na neovladatelné jachtě poté, co loď ztratí kormidlo, je jistě zážitek, na který nelze zapomenout. Když však záchranu zprostředkuje replika obchodní lodi z 18. století, která je zároveň největší oceánskou dřevěnou plachetnicí na světě, je teprve v hospodě co vyprávět.
Jachting od sauny k sauně
Jachting od sauny k sauně
Mnozí jachtaři již jsou plavbami na jihu Evropy znuděni a hledají jiné atraktivní lokality. Jachtařský instruktor Dan Přívara se letos znovu vydává daleko na sever, do oblasti plné ostrovů, ostrůvků, útesů a mělčin mezi Finskem a Švédskem. Jaká je plavba daleko na severu v robě, kdy slunce (téměř) nezapadá?
Ve Švédsku půjde do provozu první samočinný trajekt
Ve Švédsku půjde do provozu první samočinný trajekt
První samořiditelný trajekt pro přepravu osob na světě půjde letos v červnu do provozu ve Švédsku. Plně elektrický trajekt bude operovat ve Stockholmu mezi městskými čtvrti Kungsholmen a Södermalm. Dodavateli jsou norské společnosti Torghatten a Zeabuz.