Jachta za 4 miliardy v Chorvatsku
Chorvatsko se letos stalo pro majitele megajachet top destinací. Psali jsme o největších plachetnicích, o motorových jachtách se slavnými vlastníky. Nyní je tu jedna z nejzajímavějších expedičních jachet posledních let. Jmenuje se Ulysses…
Fotografie jachty Ulysses nám poslal od Korčuly Vojtěch Zezula. V současné chvíli jachta stojí na kotvě před vjezdem do přístavu Ubli na Lastovu.
116 metrů dlouhá expediční jachta byla spuštěna na vodu v roce 2018. Stavba trupu začala v roce 2014 v norské loděnici Kleven v Ulsteinviku. Trup byl navržen a zkonstruován tak, aby vydržel i plavbu v zamrzajících vodách. Tomu odpovídá i certifikace jachty. Kompletace lodi již probíhala v německém Bremerhavenu.
Kromě masivní konstrukce lodě určené k plavbě po všech mořích světa, zaujme především celou řadou vodních nezbytností, které jsou obvykle vyvázány v jejím okolí. Největší z člunů, které jsou za plavby uložené na přední palubě, je 21 metr dlouhá Princess 68. Její spuštění na vodu si vyžádá jen hodinu času. Připomínám, že je jen jedním z člunů, jedním z mnoha. Dále jsou k dispozici například dva 14 m dlouhé RIB čluny Naiad. Při jiných příležitostech je Princess nahrazena podobně dlouhým motorovým katamaranem schopných dosahovat rychlosti přes 40 uzlů. A nezbytností je i plnohodnotné výsadkové plavidlo, které je schopné přepravovat na břeh terénní vozítka uložená v podpalubí. Čtyři plachetnice dinghy a stejný počet vodních skútrů jsou již jen maličkosti.
Na horní palubě je samozřejmostí helipad a hangár na vrtulník Bell 429. V podpalubí jsou schovány i jiné hračky. Dva motocykly Harley, jedna Ducati, KTM a terénní vozítka na čtyřech kolech. Jachta je ovládána ze supermoderního můstku vybaveného technologií Rolls Royce. Pohon lodi je dieselelektrický, v případě potřeby může jachta vyplout jen na elektřinu. Dojezd jachty na plné nádrže je 8500 námořních mil, což je více než třetina plavby kolem světa. Cestovní rychlost je 8 uzlů.
Cena nové jachty se pohybovala kolem 195 000 000 USD (něco přes 4 miliardy korun).
Jachta není určena k charteru.
29688
Související články
Nejvymakanější jachta do nepohody
Nejvymakanější jachta do nepohody
Chystáte-li se na plavby v divokých vodách vysokých zeměpisných šířek, potřebujete spolehlivou jachtu, která se o vás postará. Potřebujete vymakanou loď, která má zdvojené systémy a nepotřebuje každou sobotu technika s krabicí náhradních dílů. Tato jachta je zřejmě to nejlepší, co bylo v tomto směru vymyšleno.
Futuna 54
Futuna 54
Hliníková jachta vyráběná na zakázku pro expediční plavby. Je to tank, který je určený do nepohody. Jachta se sklopným kýlem, která se s ponorem 1,25 metru může vydávat i do míst, která jsou většině plachetnic nepřístupná.
Nemohou je odtrhnout
Nemohou je odtrhnout
Podívejte se, jak došlo ke srážce tuniského trajektu Ulysses a zakotvené kontejnerovky Virginia. Obě lodě jsou stále v sobě severně od Korziky a nedaří se je od sebe odtrhnout.