Hotely na vlnách: Four Seasons staví flotilu lodí
Luxusní značka Four Seasons si nechává italskou loděnicí Fincantieri stavět flotilu luxusních výletních lodí. První z plánované pětice lodí vypluje v roce 2025, celá flotila má být hotova do pěti let.
V současné době pracují návrháři na designu první lodi v italském Terstu. Kontrakt byl oznámen letos v červenci a hovoří o částce 1,2 miliardy eur. První loď Four Seasons bude 207 metrů dlouhá a 27 metrů široká se 14 palubami.
Na lodi je 95 kajut či přesněji bytů a apartmánů, které jsou pojaté jako luxusní rezidence. Každé apartmá bude mít terasu a okna od podlahy až ke stropu.
Největší apartmá na palubě lodi je Funnel Suite, které se rozkládá na čtyřech úrovních a nabízí více než 892 metrů čtverečních kombinovaného vnitřního a venkovního obytného prostoru. Zahrnuje soukromé lázně a další luxusní vybavení.
Jachta Four Seasons bude hostům nabízet kompletní lázeňské a wellness služby. Na zádi ve tvaru kanoe bude velká paluba s bazénem, která zároveň bude sloužit jako venkovní kino či prostor pro soukromé akce.
„Four Seasons Yachts pro naši společnost představuje významný milník,“ říká Christian Clerc, prezident společnosti Four Seasons Hotels and Resorts. „Skutečná vize spočívá ve schopnosti představit si možnosti a zároveň zůstat věrný svým hodnotám. Naše vize tohoto nového podniku přesně toto splňuje.“
„Tento projekt je třídou sám o sobě, kombinuje to nejlepší z konstrukce osobních lodí a designu jachet a vytváří nové měřítko pro ultra-luxusní plavidla,“ dodává Luigi Matarazzo, generální ředitel divize obchodních lodí společnosti Fincantieri.
Four Seasons není první luxusní hotelovou značkou, která se pustila do výroby jachet. Začátkem tohoto roku švýcarský hotelový řetězec Aman Resorts odhalil podrobnosti o novém luxusním plovoucím hotelu o délce 183 metrů, který bude rovněž dokončen do roku 2025.
450
Související články
Ležení pod lešením
Ležení pod lešením
Hrozba stávky a velmi nepříjemně pošramocená pověst významné loděnice. To jsou důsledky nehody při níž byl vážně zraněn dělník na stavbě výletní lodi.
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Saúdskoarabský princ Fahad bin Sultán bin Abdulazíz al Saúd prohrál soud se švýcarskou bankou Credit Suisse o 41 milionů dolarů (880 milionů korun). Londýnský soud členovi saúdské královské rodiny uložil povinnost zaplatit dluhy, které vůči bance měla jeho společnost Burgundy Sea. Peníze si tato účelová firma půjčila na refinancování 82metrové superjachty Sarafsa. Bance však vrátila jen 13 500 eur. Je to druhý případ z nedávné doby, který vrhá ne právě příznivé světlo na rijádskou dynastii ve vztahu k motorovým lodím.