Hloupost se špatným koncem
Tento příspěvek nám zaslal čtenář Filip Holčapek. Podobné chyby je třeba se vyvarovat. Bohužel je konec této události špatný.
„V úterý 6. června odpoledne jsme se během naší plavby na plachetnici zúčastnili hledání plavce.
Směrem na jihovýchod od městečka Kali na Ugljanu polská posádka (otec a dcera) menšího motoráku zastavila loď na volné vodě a šla se koupat.
Foukal sice jen velmi slabý vítr, ale i ten jim dokázal loď odfouknout.
Na člunu nikdo další nebyl, žádné lano ve vodě, ……..
Otce za nějakou dobu vytáhla z vody na palubu další plachetnice, která plula kolem, dcera se otci ve vodě ztratila z dohledu (jak se mohli rozdělit???).
Následně jsme pluli kolem my a obě lodě jsme asi hodinu hledali dceru.
(tyto kusé informace máme zprostředkovaně od kapitána první plachetnice)
Ono to vypadá, že v tomto místě jsou břehy kousek na dohled, ale kdo z nás uplave míli či dvě?
Zadar je na dohled, přesto přijela loď kapitanátu až za cca 40 minut po volání o pomoc.
(opět nevíme, v jaké režimu sousední loď volala …….)
Loď kapitanátu si převzala na palubu otřeseného trosečníka v plavkách zabaleného do deky,
pluli asi 10 minut v oblasti předpokládaného výskytu ztracené plavkyně a hned potom otočili loď k Zadaru.
V té době byla dcera ve vodě min. hodinu, spíš už dvě hodiny.
Takto bych nechtěl být zachraňován.
Nepodařilo se nám zjistit, jak tato událost dopadla.“
My jsme měli zbytek plavby dosti pochmurný, nemohli jsme se zbavit představ opuštěného plavce uprostřed moře.
Snad nikdy neuděláme tolik chyb za sebou a nedostaneme se do stejné situace…“
Ing. Filip Holčapek
Konec této hloupé nehody je bohužel smutný.
Výtah ze zprávy chorvatského Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
6. června proběhla nedaleko Zadaru pátrací a záchranná akce, kterou vedla MRCC Rijeka. V 1647 začala po zavolání skippera německé motorové jachty Gandalf záchranná operace. Posádka jachty Gandalf vytáhla z moře trosečníka, který v šoku nesouvisle mluvil o zmizení ženy, zřejmě jeho přítelkyně.
Aby se podařilo využít denní světlo, byl do pátrání zapojen i letoun Pilatus, který začal pátrat v 1815. O půl hodiny později pátrači z letadla objevili plovoucí tělo zmizelé.
Tělo bylo zanedlouho vytaženo z moře, bohužel bez známek života. Podle zatím dostupných informací jde pravděpodobně o polskou občanku. Stejné národnosti je i muž vytažený z moře. Oba pluli na motorovém člunu dlouhém 8 metrů.
Bohužel jde o další z řady naprosto zbytečných úmrtí na Jadranu. Stále znovu je třeba si uvědomovat, že na moři je třeba se chovat jinak, než na Slapech.
Doplnění informací
Podle informací chorvatského deníku Vijesti z 11.6. se zdá, že nakonec šlo o vraždu. Při pitvě utonulé ženy byly na jejím těle nalezeny podlitiny, které odpovídaly bití. Kvůli podezření z vraždy byl zadržen zachráněný polský trosečník. Zdá se, že ženu bil a posléze ji hodil do moře, kde se utopila.
6469
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?