Grand Soleil 34
Kdo miluje rychlost, musí se hned zamilovat do nové Grand Soleil 34. Navazuje na tradici skvělých sportovních lodí, které loděnice vždy nabízela.
Chcete-li rychlost, musíte šetřit hmotností. Platí to všude a na lodích dvojnásob. Zde se dostáváme do úzkých. Hezký a pohodlný interiér jachty se obvykle neslučuje s nízkou hmotností. Mnoho metrů těžké překližky znamená stovky kilogramů navíc.
V Grand Soleil vychýlili rovnováhu mezi atraktivním interiérem a rychlostí mírně na stranu rychlosti. To ale neznamená, že je podpalubí ošklivé. Jen jsou místo těžkého dřeva použity sendvičové materiály a dřevo jen dotváří vzhled v detailech. Vzhled interiéru je akceptovatelný i pro puritánštější jachtaře a výsledkem je ušetřená hmotnost. Proti známé Elan 360 je úspora hmotnosti téměř půl tuny. K tomu má navíc nová čtyřiatřicítka o 900 kg balastu více! To je výrazný rozdíl ve stabilitě. A tedy i výkonu.
Pro výkon lodi je důležitá nejen stabilita daná balastem na kýlu, ale i stabilita tvarová, která je daná mimo jiné šířkou trupu. Také zde je na tom GS 34 dobře. Nevelká jachta je široká 3,60 m. Zde se výkon snoubí s komfortem v podpalubí. Šířka dodává výkon a zároveň i prostor v podpalubí.
Kokpit jachty je spíše než na rodinné projížďky optimalizován na regaty. Prostor v kokpitu je ideální pro závodní posádku, která se zde bude snadno pohybovat. Kormidelník navíc ocení citlivou pínu v ruce. Šestice vinšen v kokpitu nevyžaduje při regatě kompromisy a hledání, kam s kterou otěží. Pokud by se majitel rozhodl pro sólovou plavbu, bude mít potřebné otěže hlavní plachty při ruce.
Konstrukce trupu je sendvičová s PVC pěnou uvnitř. Hlavní konstrukční prvky nábytku jsou také laminátové. Interiér je lehký, světlý, čistý, snadno udržovatelný a velmi otevřený. To se nemusí líbit všem, ale vzhledem k tomu, že jde o sportovně laděnou jachtu, vypadá interiér výborně.
Na závěr ještě, jak si jachta vede rychlostně. Podle polárního diagramu to vypadá, že v úhlu 44° na skutečný vítr o rychlosti 12 uzlů přesáhne rychlost lodě 7 uzlů. Navíc je možné stoupat ještě ostřeji. Na zadobok se ve 22 uzlech větru rozlétne až nad 13 uzlů.
Parametry
Celková délka
|
10,70 m
|
Šířka
|
3,60 m
|
Ponor
|
2,18 m
|
Balast
|
2200 kg
|
Výtlak
|
4900 kg
|
Plocha hlavní plachty
|
40 m2
|
Gena
|
31 m2
|
Asymetrický spinaker
|
110 m2
|
Design
|
Skyron
|
Základní cena
|
139 000 EUR bez DPH
|
Více
|
www.grandsoleil.net
|
3052
Související články
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Pro fajnšmekry Grand Soleil 44
Pro fajnšmekry Grand Soleil 44
Na zářijovém veletrhu v Cannes (bude-li) bude představena novinka značky Grand Soleil. Jde o model dlouhý 44 stop a bude k dispozici jak ve verzi pro běžné plavby, tak i pro regatové nadšence.
Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět
Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět
Kdo se stane novým majitelem Bavarie? Hádanka se zřejmě blíží k rozzuzlení. Bude to…