Fabrice Amedeo ze hry
Dalším odstupujícím z Vendée Globe, který zamířil do Kapského Města je Fabrice Amedeo. Francouz Amedeo ukončil závod po poruše druhého záložního počítače.
Ačkoli se může na první pohled zdát, že jde o banalitu, není tomu tak. Počítač je nezbytný pro příjem počasí, pro komunikaci a pro výpočet ideální trasy. Plavba bez předpovědi počasí není bezpečná a platí to především pro lodě s foily. Foily na většině lodí není možné zcela vysunout z vody a v bouřlivém počasí mohou být na škodu.
Znalost předpovědi počasí s dostatečným předstihem umožňuje zvolit trasu tak, aby se závodník tomu nejhoršímu vyhnul. Absence počítače tak znamená výrazné snížení bezpečnosti plavby. Vzhledem k tomu, že Fabrice Amedeo měl před sebou takřka celý Jižní oceán, zhodnotil situaci jako nepřiměřené riziko a odstoupil.
Odstupy mezi vedoucí trojicí se zkrátily. Charlie Dalin má náskok 65 mil na Thomase Ruyanta a 79 mil na Yannicka Bestavena. Čtvrtý je nyní Jean Le Cam se ztrátou 221 míle. Mezi prvním a desátým závodníkem je odstup 374 míle.
Celkově jde o velmi vyrovnaný ročník závodu, odstupy nejsou velké. K výrazné kompresi ale došlo v posledních dnech. Ještě před Kerguelenovými ostrovy měl Dalin náskok 233 míle na druhého Ruyanta a desátá Isabelle Joschke ztrácela na první příčku přes 600 mil.nyní jsme na polovině.
Na čtvrtek připravujeme další díl online přednášky o závodu. Kromě průběhu závodu se podíváme na to, jak je to u sólových jachtařů se spánkem, podíváme se na risk management a nakonec se zeptáme, proč někteří závodníci zatajují poškození svých lodí.
Polohu lodí najdete zde.
3057
Související články
Kdo je Pip Hare?
Kdo je Pip Hare?
Mnoho z nás sleduje offshore jachting a známe jména jako Alex Thompson, Jean Le Cam, Yannick Bestaven, Louis Burton a mnohé další. A mezi těmito velkými jmény je nenápadná britská dáma Pip Hare.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Co o foilech nevíte
Co o foilech nevíte
V časopisu IBI vyšel zajímavý rozhovor o foilech s Quentinem Lucetem z designérské kanceláře VPLP. Mimo jiné i o sériové výrobě jachet s foily. To nejzajímavější z rozhovoru najdete níže.