Daniel Vodička / pondělí 6. června 2016 / Kategorie: Novinky Drama středečního rána? Posledních 380 mil zbývá do cíle transatlantického závodu New York – Vendée. Vedoucí trojice právě vstupuje do Biskaje. A příjezd do cíle může přinést nevídané drama. Tři vedoucí jachty od sebe může dělit jen 5 minut. Vedoucí Maitre Coq má náskok 2,8 míle na Edmond de Rothschild a 26 mil na Hugo Boss. Vítr lehá, rychlost vedoucí trojice spadla pod 10 uzlů, vedoucí Maitre Coq se dokonce v jedné chvíli pohybovala rychlostí jen 1,7 uzle. Vedoucí dvojice je dále na jihu, Alex Thomson na Hugo Boss na severu. To dává Alexovi příležitost, zvolit severní variantu trasy, kterou jeden z routingů (výstupy z počítačového programu pro optimalizaci trasy) upřednostňuje. A stejný routing říká, že vedoucí trojice připluje do cíle s rozestupem jen 5 minut. V případě zmiňovaného routingu by musel Alex Thomson zamířit k severu až na úroveň Brestu a do cíle by se blížil od severozápadu. Pro vedoucí dvojici již tato možnost nepadala v úvahu. Alex se přitom dále na severu ocitl náhodou. Vinu na tom mělo selhání autopilota, po kterém jeho Hugo Boss prudce vyostřila a provedla nekontrolovaný obrat. V té době byl Alex na čele. Selhání ho připravilo o 80 mil a donutilo ho zůstat na severu. Čtvrté místo se zdá být jasné Paul Meilhat na vedoucí trojici nedosáhne, ale ani jeho pronásledovatelé na něj nemají šanci. Další souboj se odehrává o páté místo, kde jsou ve hře Tanguy de Lamotte a Kojiro Shiraishi. Dále by se na tuto dvojici mohl dotáhnout Vincent Riou, který se musel na 12 hodin zastavit na Azorech kvůli opravám. No a souboj se vede i o příčky zcela vzadu. Tam spolu závodí jachty, které se kvůli škodám po srážkách s UFO musely zastavit v Newportu k opravám. Z této skupiny si nejlépe vede Jean-Pierre Dick před Yannem Elies. 1838 Tagy: IMOCAVendéeTransatRiouThomsonJosseBeyou Související články Jak foil zvyšuje stabilitu jachty Jak foil zvyšuje stabilitu jachty V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty? Spánek sólových jachtařů Spánek sólových jachtařů Závodíte přes oceán nebo okolo světa. Jste na lodi sám. Jak ovládnout vlastní únavu? Jak ovládnout sebe, svůj spánek? Jak neupadnout do dřímoty v nejméně vhodný okamžik? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty Jak foil zvyšuje stabilitu jachty V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?
Spánek sólových jachtařů Spánek sólových jachtařů Závodíte přes oceán nebo okolo světa. Jste na lodi sám. Jak ovládnout vlastní únavu? Jak ovládnout sebe, svůj spánek? Jak neupadnout do dřímoty v nejméně vhodný okamžik?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.