Do cíle bez jídla
Conrad Colman dopluje do cíle Vendée Globe výrazně pohublý. S nouzovou takeláží to má již jen 150 mil do cíle.
Mohl doplout v první desítce. Stěžeň zlomil 700 mil od cíle. To byla rána. Nevzdal se. Po čtyřech dnech se mu podařilo postavit nouzovou takeláž z ráhna, které po zlomení stěžně zachránil. Pomalu, velmi pomalu se začal posouvat k cíli.
Bez elektriky
Potíže nastaly s elektrickou energií. V malé rychlosti nefunguje vodní generátor. Zbyly jen soláry na střeše. Část z nich navíc byla poškozena při pádu stěžně. Energetickou bilanci se podařilo vyrovnat jen při maximálních úsporách.
Bez jídla…
Stejně špatná, nebo dokonce ještě horší je situace s jídlem. Colman měl zásoby na 100 dnů. A zdálo se, že to zvládne. Pak zlomil stěžeň. Nyní je na moři 109. den… Snědené už jsou i zbytky, do kterých se nechtělo. Conrad dojíždí na zásobách ze záchranného ostrůvku.
Také on musí snížit výdaje energie. Je únor a na moři je zima. Nedostatek jídla znamená, že má problém se ohřát. Proto musí maximálně odpočívat. Drkotá zuby ve spacáku.
A těší se. Na jídlo! Na čerstvé jídlo!!!
Polohu lodí najdete zde.
5541
Související články
Plachty – co o nich nevíte
Plachty – co o nich nevíte
Plachty jsou motorem plachetnice. U charterových jachet na Jadranu to tak sice často nevypadá, ale u závodních lodí to platí na 100 %. jak je to s plachtami na Vendée Globe?
Torqeedo ve Vendée Globe
Torqeedo ve Vendée Globe
Závodíte na plachty kolem světa. Stále ale potřebujete dieselový motor, aby dokázal zajistit nezbytné dodávky elektrické energie. Torqeedo nyní toto změní v týmu Malizia.
Milan Koláček: Plány na příští rok
Milan Koláček: Plány na příští rok
Jednou za měsíc přijíždí sólový jachtař Milan Koláček do České republiky, aby jednal se svými sponzory a potenciálními sponzory. Při poslední návštěvě nám odpověděl na pár otázek, které se týkají jeho plánů do příštího roku.