Dnes pro změnu bóra
Dnes je obloha jako vymetená. A vane bóra. Bóra, bóra a zase bóra. Tento týden nic jiného nefoukalo a už ani foukat nebude.
Včera jsme tu měli další technické problémy. Týmu HYVECO praskl přední stěh a bez něj, jak je známo, se závodit nedá. Tým proto zamířil do domovské maríny Jezera a snaží se přesvědčit dlouhou sezónou unavené pracovníky charterové firmy ke spěchu. Uvidíme, jaký bude výsledek…
Tým Newton (zřejmě) včera zlomil spinakerový peň. Hezky symetricky, v půlce.
A došlo i k nějakým kolizím. Na ty je letošní rallye nebývale bohatá. Z protestní komise se ozývají názory, že příště by bylo dobré přizvat k řešení i dopravního policistu.
Vítr je v současné chvíli k závodění vhodný. Myslím, co se síly týče. Odpoledne však začne sílit a v noci je znovu možné očekávat hvízdání v lanoví. V poryvech ke 30 uzlům. Teplota má dnes vystoupat téměř na 20°C (lepší to už ale nebude).
Na programu je nejprve oblíbený karusel a poté navigační etapa k Biogradu. Podle vypsání to vypadá na tradiční šněrovačku mezi ostrovy: Kukuljar, Čavlin, Gnalič, Pakoštane. Takový je program na středu 13. října.
Foto Pavel Nesvadba
1989
Související články
Jedete na loď? Co s sebou?
Jedete na loď? Co s sebou?
Vyplouváte zanedlouho na charter do Středomoří? Teploty sice stoupají, to ale neznamená, že tak musí být stále. Víte, co je dobré si vzít s sebou?
287 metrů hloubka, dno pod hladinou moře
287 metrů hloubka, dno pod hladinou moře
Rozdíl mezi okolní krajinou a dnem jezera je podle současných měření 528 metrů. Může jít o nejhlubší jezero v Evropě. Vápencové stěny se zrcadlí v jezerní hladině. Proto se jmenuje Červené jezero.
Ve Verudě včera hořelo
Ve Verudě včera hořelo
V maríně Veruda u Puly včera vypukl požár na jedné z jachet. Požár v maríně se může velmi rychle šířit. Hořlavin je po ruce dost.