Dánové, Němci a Švédové hlídají podezřelou loď
Čínská nákladní loď Yi Peng 3 je podezřelá. Je zakotvená v Kattegatu a hlídá ji ne jedna, ne dvě, ale rovnou tři lodě pobřežní stráže. Dánská, byla na místě první, k ní se přidali Švédové a Němci.
Yi Peng 3 je podezřelá ze zničení dvou podmořských komunikačních kabelů, jednoho mezi Německem a Švédskem a druhého mezi Litvou a Švédskem. Vypadá to na podobnou výmluvu jako loni, kdy čínská loď přerušila plynovod do Finska. Prý omylem vlekla kotvu. Skoro 100 mil. Protože toho si člověk prostě nevšimne.
Úřady zatím nepotvrdily, že by byla čínská loď oficiálně zadržena. Ale zakotvila 19. listopadu krátce poté, co na palubu vstoupil dánský lodivod. Od té chvíle je hlídána dánskou pobřežní stráží.
Podle několika zdrojů pochází kapitán čínské lodě z Ruska.
345
Související články
Podmořské komunikační kabely v Baltu přerušeny
Podmořské komunikační kabely v Baltu přerušeny
Dva podmořské komunikační kabely v Baltu přestaly fungovat během necelých 24 hodin. Jeden z Finska do Německa, druhý mezi Litvou a Gotlandem. Nezbývá, než se ptát spolu s Jeffrey Lebowskim (Dudem): „Jak to říkal Lenin. Hledej toho, kdo z toho může něco mít.“
Jachting od sauny k sauně
Jachting od sauny k sauně
Mnozí jachtaři již jsou plavbami na jihu Evropy znuděni a hledají jiné atraktivní lokality. Jachtařský instruktor Dan Přívara se příští rok znovu vydává daleko na sever, do oblasti plné ostrovů, ostrůvků, útesů a mělčin mezi Finskem a Švédskem. Jaká je plavba daleko na severu v době, kdy slunce (téměř) nezapadá?
Bludiště
Bludiště
Viděli jste někdy kardinální značení? Na to někteří odpovědí otázkou: „Co to je?“ Jsou místa, kde jsou bóje kardinálního značení výjimkou. Na druhou stranu jsou i labyrinty, kde rozlišení žluté a černé je jedinou cestou k cíli.