Další potíže na Hugo Boss
Alex Thomson na Hugo Boss bojuje dalšími problémy a propadá se ve startovním poli. Že se něco děje bylo znatelné už večer, kdy rychlost Hugo Boss byla ve srovnání se soupeři poloviční.
Tentokrát není na vině příď jachty a její výztuhy, ale kormidlo na pravoboku. K poškození kormidla došlo kolem 1900 UTC včera večer. Po konzultaci s týmem kormidlo odpojil z kormidelního mechanizmu a pokračuje dále jen s jedním kormidlem. Další informace o stavu lodi by měly následovat během dneška.
Je snadné dělat soudy zpětně, ale zdá se, že svoji roli zde hraje i absence závodní přípravy před startem Vendée Globe. Na podzim sice Hugo Boss odstartovala do Transat Jacques Vabre, ale nedlouho po startu odstoupila kvůli technickým problémům.
Pak do hry vstoupil mor, označovaný někdy jako čínský, a ten zbrzdil práce na lodi a další přípravu. Během léta se část lodí IMOCA postavila na start závodu Vendée Arctique z Les Sables k Islandu a zpět. Alex závod vynechal, aby loď šetřil.
Tyto náročné jachty však jen těžko dokáže skipper dostat do plného dlouhodobého výkonu bez závodního nasazení. A to se může projevovat právě nyní. Je lepší, když vše, co má prasknout, praskne před Vendée Globe, než při závodě.
Uvidíme, co se bude dít na Hugo Boss dále, čekáme na další zprávy.
Nezapomeňte na další online přednášku o Vendée Globe, kterou spolu s Milanem Koláčkem chystáme na čtvrtek od 2000.A nezapomeňte, že na správnou odpověď na soutěžní otázku máte čas jen do pondělí.
3217
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?