Dalin chce pokračovat ve Vendée Globe
Tým Apivia Charlieho Dalina oznámil, že Charlie se po opravách pokusí pokračovat ve skvěle rozjeté Vendée Globe. Od včerejšího večera řeší dlouho vedoucí závodník problémy po poškození mechanismu levého foilu.
Včera kolem 1800 UTC Charlie zaslechl nezvyklý hluk. Zpomalil a začal s prohlídkou lodi. Zjistil, že je poškozená spodní část foil case. Foil samotný poškozený není a do lodě neteče. Nezdá se, že by k poškození došlo vlivem kolize s UFO, jak jsme uvedli.
Apivia míří nyní k severu, levobok je tak z vody a je možné pracovat na opravách. Navíc Charlie pluje do oblasti tlakové výše se slabým větrem. Pozemní tým v bretaňském Concarneau se snaží najít nejlepší cestu, jak provést opravy, aby vydržely polovinu plavby kolem světa.
Charlie Dalin je nyní na 3. místě. Opravy ho jistě zdrží, ale pokud by se mu podařilo udržet potenciál své lodě poblíž 100 %, stále může bojovat o vítězství.
Více ve čtvrtek při online přednášce. Milan Koláček bude mluvit mimo jiné o spánkovém managementu během sólových regat.
Polohu lodí najdete zde.
2635
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Vendée Globe. Sólový nonstop závod kolem světa bez asistence. Nejrychlejší stráví na oceánech kolem 80 dnů, nejpomalejší ještě o polovinu více. Kolik je první cena za takovou dřinu? Jaké jsou prize money v tomto závodě?