Daniel Vodička / čtvrtek 18. srpna 2016 / Kategorie: Novinky Čtyři mrtví po srážce v Řecku Nedaleko ostrova Aegina se v jednu hodinu po poledni 16. srpna narazil rychlý motorový člun dlouhý 8 metrů do malé turistické lodi, kterou v podstatě přeřízl na dvě půlky. Na turistické lodi bylo 20 pasažérů, čtyři z nich včetně otce s dítětem srážku nepřežili. Nikdo ze čtyř členů posádky rychlého člunu nebyl raněn. Kapitán člunu byl vzat řeckou policií do vazby. Míra zavinění se vyšetřuje. Co s tím? Podobných tragických nehod přibývá. Ze zpráv se pomalu stává černá kronika. I když víme, že se znovu ozvou tací, kteří řeknou, že na silnicích umírají lidé a nikdo nechce zakázat automobily, přesto si myslíme, že do budoucna bude třeba zavést určité regulace. Nejen u nás. Zkuste si jen představit, že obětí je váš muž/žena a vaše dítě. Proč je nehod tolik? Protože možností plout na jakékoli lodi, včetně rychlých motorových člunů, je stále více. A také proto, že z celkového počtu těch, kteří drží v ruce kapitánskou licenci, je nemalé procento lidí nezodpovědných. Zkoušky udělají s odřenýma ušima, nebo si je dokonce koupí. Nedodržují žádná pravidla a mnohdy je ani neznají. Nejsou schopni se zamyslet nad tím, co svými činy mohou způsobit. Jsou sobečtí, bezohlední, mnozí také exhibicionisté, kteří vyhledávají blízkost publika. Proto dochází k nehodám, ke zbytečným úmrtím. Odjedete na dovolenou a už se z ní nevrátíte. Stávalo se to v určité míře vždy, ale nyní jsou absolutní počty vyšší. Děje se to na moři a děje se to bohužel i u nás. Až budete příště hájit neomezenou rychlost motorových člunů kdekoli, zkuste si představit, že tím zabitým je někdo z vašich blízkých. Nehledejte argumenty. Jen si to zkuste představit! To postačí. 5869 Tagy: ŘeckoKolize Související články Řadící páka na charterové jachtě Řadící páka na charterové jachtě Podívejte se, jak vypadá řadící páka na jachtě, která je v charteru. Jedná se o Bavarii 46 z roku 2014. Zkuste si tipnout, ve které zemi je tato jachta provozována. Navpaktos Navpaktos Korintský záliv není jachtaři často vyhledáván, ale navzdory tomu, nebo možná právě proto, nabízí mnohá zajímavá místa. Středověký přístav Navpaktos je jedním z mála, který je dodnes dochovaný v původním stavu. Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout Jednou tak vyrazit přes Atlantik a strávit zimu v Karibiku. To je přání mnohého z majitelů jachet. Pokud má běžně jachtu například v Řecku, má před sebou plavbu dlouhou nejméně 5500 mil z Atén. To je pořádná porce. Kdy je třeba vyrazit?
Řadící páka na charterové jachtě Řadící páka na charterové jachtě Podívejte se, jak vypadá řadící páka na jachtě, která je v charteru. Jedná se o Bavarii 46 z roku 2014. Zkuste si tipnout, ve které zemi je tato jachta provozována.
Navpaktos Navpaktos Korintský záliv není jachtaři často vyhledáván, ale navzdory tomu, nebo možná právě proto, nabízí mnohá zajímavá místa. Středověký přístav Navpaktos je jedním z mála, který je dodnes dochovaný v původním stavu.
Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout Jednou tak vyrazit přes Atlantik a strávit zimu v Karibiku. To je přání mnohého z majitelů jachet. Pokud má běžně jachtu například v Řecku, má před sebou plavbu dlouhou nejméně 5500 mil z Atén. To je pořádná porce. Kdy je třeba vyrazit?