Čtvrtá největší plachetnice na prodej
Sháníte-li něco na léto a běžná velikost je pro vás příliš běžná, máte nyní šanci. Za 53 000 000 USD je na prodej loď, na jejíž stavbu byste čekali několik let. Je to škuner Athena.
90 metrů dlouhý škuner byl postaven v loděnici Royal Huisman v roce 2004. Před pěti lety prošel kompletní generálkou.
V interiéru 12 metrů široké jachty jsou k dispozici 3 patra. Salón nahoře s výhledem, salon uprostřed s kinem, salon dole na večeři… Salonů více než kajut. Těch je tu pět pro deset pasažérů. Majitelská kajuta zabírá celou šíři trupu a mimo jiné sestává i ze samostatné studovny, šatny na oblečení pro každý den, či koupelny s jacuzzi. V interiéru je použito především teakové dřevo.
Nejvyšší stěžeň je vysoký 58 metrů. Díky tomu je možné projet Panamou (tzv. Panamax rozměr). Na stěžeň je možné vyjet výtahem. Slušný rozhled. Plachet je 2500 metrů.
K dispozici je samozřejmě i celá řada vodních hraček. Po zaplacení vám je přibalí s sebou.
Provozní náklady nebudou malé, ale když nikam nepojedete, můžete jachtu charterovat.
Parametry
Celková délka |
90 m |
Délka na vodorysce |
60,5 m |
Šířka |
12,2 m
|
Ponor |
5,5 m |
Plocha plachet |
2500 m2 |
Design |
Pieter Beeldsnijder Design/Gerard Dykstra & Partners |
Výkon motorů |
2 x 2000 hp |
Počet kajut pro hosty |
5 dvoumístných kajut |
Cena |
53 000 000 USD |
5916
Související články
Royal Huisman WING 100
Royal Huisman WING 100
Holandská loděnice Royal Huisman přišla s novým konceptem plachetnice s mohutnými stěžni typu wingmast s integrovanými solárními panely, vynikajícím rychlostním potenciálem a mnoha dalšími inovacemi, které snižují negativní vliv na životní prostředí.
Starší motorová loď na prodej
Starší motorová loď na prodej
V dnešní době, kdy čekačka na nové lodě se protahuje na roky, je ideální čas na prodej starších, ale zachovalých strojů, které mohou ještě dlouho sloužit. V článku představíme loďku dnes již klasických tvarů z roku 1979.
Eleonora vyzvednuta z přístavního dna
Eleonora vyzvednuta z přístavního dna
Replika škuneru z počátku minulého století Eleonora E byla koncem září vyzvednuta ze dna tarragonské maríny a vytažena na břeh k opravám v tamní loděnici. Na dno ji poslala červnová kolize se servisní lodí, která v přístavu manévrovala. Na vyproštění lodi pracovaly tři desítky lidí tři týdny.