Co vám na lodi nesmí chybět…
Na lodi je třeba mít dobře vybavený kufřík s nářadím. Vždyť každou chvíli je třeba něco opravovat. Například taková sada inbusů…
V kufříku máme početnou sadu inbusů. Vzorně svázané gumou, aby v tom byl pořádek.
Ano, tady máme velikost 6 mm. A druhý? Také 6. Nevadí, podíváme se dále, sada je početná… Ještě jedna šestka, a pro změnu zase 6.
Celkem jich máme na palubě 9. z toho 6 x 6.
Je dobré vědět, že spadne-li vám jedna šestka do vody, nemusíte se hned plašit.
527
Související články
Řecký nebo chorvatský charter?
Řecký nebo chorvatský charter?
Často slýchám stížnosti na pracanty té či jiné charterové společnosti. Nejvíce v Chorvatsku, protože tam se plaví našinců nejvíce. Chabý servis, opravy kladivem a kdovíco ještě. Jak je to jinde? Je to o mnoho lepší?
Předsezónní údržba kormidelního systému
Předsezónní údržba kormidelního systému
Správně fungující kormidelní systém je základním předpokladem bezpečnosti plavby. Jeho funkčnost a spolehlivost je proto třeba kontrolovat, a to alespoň jednou za sezónu. Kdo tak neučinil na podzim, čeká jej revize kormidelního systému nyní na jaře. Nejde o úkon složitý, ani časově náročný. Stačí k tomu jeden den, tedy pokud s revizí není spojen objev zásadnější závady. Záleží také, jak celá soustava vypadá a kdy byla provedena poslední údržba.
Lodní servis v nejmenované zemi
Lodní servis v nejmenované zemi
Jak vypadá zimní údržba jachet v nejmenované zemi na Jadranu? Před pár dny jsem dostal email od kamaráda, který má v této zemi jachtu a využívá služeb tamních firem.