Co to ksakru je?
Svět se zbláznil takovým způsobem, že mu stárnoucí bílý muž přestává rozumět. Zbláznil se ve všech ohledech. Vždyť se podívejte, jak vypadá nová závodní jachta třídy Classe Mini.
Classe Mini. Mini = malý. A to se rovná cenově dostupný, jednoduchý. Prostě pro ty, kteří se nechtějí pouštět do ničeho velkého. To platilo, když třída Mini před více než 40 lety vznikla. Dnes je to ale jinak. Jsou to ne zrovna levné závoďáky, které v mnoha směrech prorážejí cestu revolučním změnám. Neuvěřitelné závodní jachty dlouhé 6,5 metru, které jsou schopné atakovat hranici 30 uzlů.
Dnes je doba foilů a Mini je opět na špičce vývoje. Na snímcích vidíte novinku nazvanou Pogo Foiler. Designérem je Guillaume Verdier, výrobcem loděnice Pogo Structures. Je to jachta, jejíž výkon bude zvyšovat jak kulatá příď, tak i podivně tvarované foily. Již brzy by se měla předvést v závodním poli. Uvidíme, jestli bude skutečně létat a jak bude úspěšná.
5563
Související články
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.