Co se na palubě nejčastěji pokazí?
Co jsou nejčastější závady na palubě jachty? Na co je třeba se nejvíce připravit. To jsou otázky, na které chce znát odpověď každý zodpovědný skipper vyplouvající z přístavu.
V roce 2016 plulo přes Atlantik 290 jachet v rámci ARC a ARC+. Jde o skupinové plavby s charakterem regaty, které jsou při podzimní plavbě přes oceán velmi vyhledávané. Anglický časopis Yachting World přinesl z této akce zajímavá čísla.
167 ze startujících jachet hlásilo technické potíže. To znamená plných 60 %.
Nejčastější problémy
- roztrhané plachty a závady vzniklé předřením. To jsou závady, kterým je možné se při troše pozornosti vyhnout
- závady kování, které drží ráhno (gooseneck) a kiking
- závady na kormidelním mechanizmu
- na deseti lodích došlo k ucpání, nebo rozbití toalety
- osmkrát byly zaznamenány potíže s odsolovačem
- 93 jachet mělo poškozené plachty, z toho 62 z nich byly problémy se spinakery a genakery
- 13 jachet řešilo problémy se zlomenými nebo poškozenými spírami. Obvykle k tomu došlo ve slabém větru, kdy plachty na vlnách flatrovaly.
- bylo nahlášeno 68 závad na takeláži. Obvykle šlo o přetržené výtahy vlivem opotřebení prodřením. Těchto závad byla více než polovina
- mnohé závady se týkaly preventerů (jistí hlavní plachtu před přelétnutím), kladek, spouští rolfoků atd. Obvykle kvůli prodření, nebo přílišnému zatížení.
Zítra se podíváme dále.
5887
Související články
Chcete instalovat vnitřní přední stěh?
Chcete instalovat vnitřní přední stěh?
Vnitřní přední stěh je praktický pomocník. Za silného větru na něj vytáhneme menší kosatku, oplachtění je vyvážené a jachta výborně stoupá. Kam stěh instalovat?
Jak často měnit takeláž?
Jak často měnit takeláž?
Dvakrát jsem zažil zlomení stěžně. Dvakrát byla na vině závada takeláže. Je třeba takeláž měnit? Kdy, respektive jak často?
Proč motor nechladí
Proč motor nechladí
Plujete na motor. Najednou se ozve alarm. Zjistíte, že z výfuku neteče voda. Motor nechladí. Je přehřátý. Kde hledat chybu?