Co s loděmi v uzavřené maríně Krvavica?
Máme pro vás dvě novinky týkající se státem uzavřené maríny Krvavica. Jak je to s jachtami, které v marině mají stání? Zeptali jsme se na situaci chorvatského Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Úřední odpověď přišla velmi rychle a její plné znění v chorvatském jazyce najdete pod článkem. Dále zveřejňujeme i dopis našeho čtenáře, který není v tomto směru spokojen s informacemi, které přinášíme.
Nejprve shrnutí odpovědi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Ve zkratce jde o to, že marina byla uzavřena, protože společnost Ramova d.o.o. bez koncese využívá tzv. pomorsko dobro (mořské dno a přilehlé pobřeží). Proto úřady zabránily společnosti Ramova d.o.o. dalšímu hospodářskému využívání přístavu.
Co se týče lodí v přístavu vyvázaných, zákas hospodářského využívání přístavu neosvobozuje společnost Ramova od odpovědnosti a závazků, které na sebe vzala podpisem smlouvy o pronájmu místa v maríně s uživateli jejích služeb. Společnost tedy má smluvní povinnost nahradit každou potenciální škodu, která se na lodích může přihodit. A to proto, že společnost Ramova v okamžiku uzavírání smluv věděla, že tak učinila bez platného právního základu, tj. bez koncese pro hospodářské využití pomorskog dobra.
Tolik odpověď Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Dále zde máme dopis od pana P.H., který se váže jak k situaci v maríně, tak k našim informacím. V závěru uvádí, že informace, které jsme zveřejnili, nejsou pravdivé a nejsou ověřené. Myslím si, i na základě dopisu od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, že naše informace o celé situaci jsou pravdivé. Možná se nezdají OK všem zainteresovaným stranám, ale my zde nejsme od toho, abychom celou situaci soudili. Pouze zveřejňujeme oficiální informace. Jen těžko by bylo v naší moci, abychom v tomto případě hledali viníka nastalé situace.
Dobry den,
k clanku o marine pšrd Ramova Krvavica len pre Vasu info:
Marinu nestrazi nikto a zamestnanci maju zakazane akekolvek prace v marine....jedna sa tam o mocensky boj pana Roščiča proti marine. Je to cisty priklad preukazania moci politiky....
Chodim do Krvavice asi 24 rokov tak poznam situaciu od zaciatku. Zacali v unimobunke na plazi. Je fakt ze stavbu zacali nacierno ale ak sa marina snazi o legalizaciu 12 rokov a p.Roščič sa z osobnych dovodov vsemocne snazi tomu zabranit tak je problem myslim niekde inde....
Marina platila vsetky dane,pokuty,poplatky. Snazili sa zamestnat ludi z Krvavice aj v zime ked nemaju vela prace, riaditeľ je človek s velkym "Č". Je to tam uplne ako na Slovensku alebo v Cesku. Ak niekto politicky silny nieco chce tak to z pozicie moci dostane....
Ludia maju lode vonku z vody ktore nemozu pouzivat kvoli mocenskemu boju. Mohli si to riesit mimo sezony....
Citam Vasu stranku da sa povedat kazdy den tak Vas prosim o overovanie informacii na viacerych serveroch pred uverejnenim inak Vas budu brat ako bulvar....
S pozdravom
P.H.
Celá odpověď Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
Poštovani,
nastavno na vaš upit, obavještavamo vas kako slijedi.
Korisnici vezova u luci posebne namjene na području Krvavice, točnije općine Baška Voda, upisani u Hrvatski integrirani pomorski identifikacijski sustav (CIMIS) pod nacionalnim brojem luke HR423, sklopili su ugovor o vezu s trgovačkim društvom Ramova d.o.o., koje bez koncesije gospodarski koristi pomorskog dobro, zbog čega je inspektor pomorskog dobra donio upravnu mjeru sukladno odredbama Zakona o lučkim kapetanijama, a kojom se trgovačkom društvu Ramova d.o.o. zabranjuje obavljanje djelatnosti u toj luci.
Vezano uz status privezanih brodica u spomenutoj marini, možemo vas izvijestiti kako izdana zabrana korištenja pomorskog dobra ne oslobađa od odgovornosti i obveze koje je trgovačko društvo Ramova d.o.o. preuzelo na sebe sklapanjem ugovora o vezu s korisnicima njihovih usluga te ima tzv. ugovornu odgovornost naknaditi svaku potencijalnu štetu koja se može dogoditi na plovilu, obzirom da je u trenutku sklapanja takvog ugovora trgovačko društvo Ramova znalo da isti sklapa bez valjane pravne osnove, odnosno bez koncesije za gospodarsko korištenje pomorskog dobra.
S poštovanjem,
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Prisavlje 14, 10000 Zagreb
tel. +385-1-3784-594
fax. +385-1-3784-521
6180
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?
Jiný Jadran
Jiný Jadran
Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném Jadranu.