Search
× Search
Kurzy TOP
Co nás zaujalo v Düsseldorfu 4
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky, Kam jet

Co nás zaujalo v Düsseldorfu 4

Ptáte se, jaká jachta je na veletrhu v Düsseldorfu nejkrásnější? Nebudeme-li hledět na cenu, pak je to bezesporu Scalar 40. Je to jachta s klasickou dřevěnou palubou a nástavbou, jachta plná leštěného mahagonu a teaku.

Co je na jachtě důležité? Pro někoho je primární rychlost a té je pak ochoten podřídit vše. Závodník. Druhý preferuje počet kajut. Majitel charterové společnosti. Další musí mít prostor na palubě i v podpalubí. Milovník luxusu. Stále se ale najdou i ti, kteří preferují klasickou krásu jachet. Pro ně je určena značka Scalar.

Scalar 40

Jachty Scalar mají laminátový trup, ale celý zbytek, včetně paluby, je dřevěný. Navíc je používané masivní dřevo, na rozdíl od jiných loděnic. Výsledkem je mimořádně atraktivní jachta.

Německá loděnice je převážně živá servisem jachet, ročně vyrobí na zakázku jednu, dvě unikátní jachty. Uspořádáním se snaží maximálně vycházet vstříc svým zákazníkům.

Čtyřicítka na výstavě byla vybavena kormidelní pákou z leštěného mahagonu. Paluba je teaková, stěny nástavby z mahagonu. Střecha nástavby, která je běžně z teaku, byla na vystavené jachtě bílá. Překvapením bylo, že na ní nebyl použit protiskluz. Za vlhka může být střecha pěknou pastí. Šlo ale o přání zákazníka. Přední část sprayhoodu je pevná a tvoří ji ohnutý kšilt z plexiskla.

Sestupte do podpalubí a ocitnete se na jachtě staré osmdesát let. Marhagonový nábytek, bílý strop nástavby, vše klasicky uspořádané, s klasickým řešením. Většina materiálu je mahagonový masiv.

Podívejme se například na detail otvírání skříněk. Prostrčíte prst otvorem a nahmatáte háček, jehož zmáčknutím dvířka otevřete. Klasické řešení. Nejjednodušší a nejspolehlivější. Paráda.

Nádherným detailem v interiéru jsou také naftová kamínka u přední přepážky. Překrásný detail.

Zpracování jachty je dokonalé do poslední latě.

Jachta tak má jen dvě malá negativa. Tím prvním je menší prostor v kajutách. Příď i záď jsou užší, než je dnes zvykem.

Druhým negativem (netýká se všech) je cena. Půl milionu EUR za čtyřicítku je darda.

Více informací zde.

 

 

Vytisknout
2815
Na horu