Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Motor Volvo Penta MD 2010 je venku a už je instalovaný na podstavci, na kterém bude přítomen na kurzech servisu a údržby lodního dieselového motoru. Dokonce běží a poběží i na kurzech.
Vraťme se ale od starého motoru do motorového prostoru jachty Cesaria. Duo Vojta Komárek a Dan Přívara již včera zvedlo nový motor Beta Marine a posadilo ho do motorového prostoru. Sice to zatím ještě není ono, bude třeba poštelovat lože motoru, aby vše sedlo tak, jak má. Pak bude následovat měření a honění správné polohy motoru na silentblocích. Motor a hřídel lodního šroubu musí být přesně v ose. Hraje se tam na méně než milimetry. Řekl bych i mikrometry, ale nevím, jestli bych už nekecal. Vojta Komárek je muž nebývalé výšky a netuším, jestli z jeho výšin jsou ještě mikrometry patrné. Dan Přívara je na tom z tohoto pohledu lépe, k mikrometrům má nejméně o 20 cm blíže.
Foto Dan Přívara
Cesta do podpalubí.
Správná poloha motoru je mimo jiné důležitá kvůli hluku a vibracím motoru. Vše musí být přesné. Pak už bude stačit zapojit hadice, elektriku, plyn, naftu, výfuk a vše by mělo běžet. Nebude to však konec údržby, následovat budou další drobné práce na palubě. Jsou drobné. Bude jich ale ještě dost.
To už se ale bude Cesaria těšit na vodu. A samozřejmě na kurzy přístavních manévrů, na které je určená...
402
Související články
Pozor s bočním větrem
Pozor s bočním větrem
Při zajíždění zádí k molu s bočním větrem se můžete dostat do velmi nepříjemné situace. Stačí drobná chyba a již atakujete vedle stojící jachtu svojí kotvou. Jak se nepříjemné situaci vyhnout?
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Červencové termíny přístavních manévrů v Praze jsou plné. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte už možnost jen v srpnu. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Včerejší článek o technice zajíždění pro přístavu vyvolal na FB hodně reakcí. Některé nesouhlasné. Proč navrhujeme jedno řešení a ne jiné? Proč navrhujeme A, když řešení je celá řada? Je to jednoduché, naše dlouholetá zkušenost nám říká, co je pro nováčky za kormidlem (to může být i ten, kdo jezdí 5 let na týden) nejjednodušší, co se nejlépe naučí, co je nejbezpečnější. vycházíme ze zkušenosti za kormidlem i zkušeností při výuce.