Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Motor Volvo Penta MD 2010 je venku a už je instalovaný na podstavci, na kterém bude přítomen na kurzech servisu a údržby lodního dieselového motoru. Dokonce běží a poběží i na kurzech.
Vraťme se ale od starého motoru do motorového prostoru jachty Cesaria. Duo Vojta Komárek a Dan Přívara již včera zvedlo nový motor Beta Marine a posadilo ho do motorového prostoru. Sice to zatím ještě není ono, bude třeba poštelovat lože motoru, aby vše sedlo tak, jak má. Pak bude následovat měření a honění správné polohy motoru na silentblocích. Motor a hřídel lodního šroubu musí být přesně v ose. Hraje se tam na méně než milimetry. Řekl bych i mikrometry, ale nevím, jestli bych už nekecal. Vojta Komárek je muž nebývalé výšky a netuším, jestli z jeho výšin jsou ještě mikrometry patrné. Dan Přívara je na tom z tohoto pohledu lépe, k mikrometrům má nejméně o 20 cm blíže.
Foto Dan Přívara
Cesta do podpalubí.
Správná poloha motoru je mimo jiné důležitá kvůli hluku a vibracím motoru. Vše musí být přesné. Pak už bude stačit zapojit hadice, elektriku, plyn, naftu, výfuk a vše by mělo běžet. Nebude to však konec údržby, následovat budou další drobné práce na palubě. Jsou drobné. Bude jich ale ještě dost.
To už se ale bude Cesaria těšit na vodu. A samozřejmě na kurzy přístavních manévrů, na které je určená...
560
Související články
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
Na konec února máme naplánované teoretické kapitánské kurzy. Začínáme 21. - 23. kurzem na B a následující víkend od 28.2. do 2.3. je to kapitánský průkaz C. Jde o třídenní kurzy určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli neporozumění vykládanému tématu. Na praktických kurzech pak má každý účastník vlastní kajutu.
Jak odplout od pumpy?
Jak odplout od pumpy?
Jsme na jachtě s dvojicí kormidelních listů, nemáme příďový propeler. Dokážeme odplout z místa, na které se jachta sotva vejde?
Jak zacouvat k benzínové pumpě?
Jak zacouvat k benzínové pumpě?
Potřebujeme přistát bokem na dané místo, ale máme jachtu s dvojicí kormidel. Přes přední spring to nepůjde. Jak tedy na to?