Byl to kontejner
Thomas Ruyant je i s lámající se lodí jen kousek od bezpečí. 80 mil zbývá do přístavu Bluf. Vše nasvědčuje tomu, že se srazil s kontejnerem.
"Plul jsem rychlostí 17 – 18 uzlů. Najednou se vše zastavilo. Říkal jsem si, že jsem musel trefit kontejner. To rozervalo trup. Příď doslova explodovala. Naštěstí nespadl stěžeň. Spal jsem ve svém bean bagu. Hlavu jsem měl schovanou. Nalétl jsem nárazem na přepážku pod stěžněm. U přepážky jsem pak nalezl věci, které byly uloženy v zádi lodi. Musely tedy letět více než 10 metrů!"
K situaci dodává: "Je to trochu stresující situace. Uklidňující je, že jsem kousek od pobřeží. Jenomže to je nejspíše také příčinou kolize. Potkal jsem několik nákladních lodí. Myslím, že jsem na námořní cestě mezi Novým Zélandem a Austrálií. Vzhledem k podmínkám, které zde panují, tu musí čas od času nějaký ten kontejner skončit v moři. Vzhledem k razantnosti nárazu si myslím, že jsem jeden z nich trefil.
Je to konec mojí Vendée Globe. Skončila. V polovině…
Je to v prdeli! Nikomu bych to nepřál…"
Polohu lodi můžete sledovat na Marine Traffic. Již pluje jižně od pobřeží Nového Zélandu, je tedy krytá před vlnami, které zvedá silný vítr od severozápadu.
5745
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Jsou Číňané imunní?
Jsou Číňané imunní?
Krevní řečiště světového obchodu bylo napadeno vzbouřenými jemenskými Hútíi. Velbloudy sedlající vzbouřenci přiškrcují tepnu, kterou prochází 12 % světového obchodu. Jsou vůči této nákaze Číňané imunní?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.