Bouřlivá fronta místo pasátu
Šestice trimaranů účastnící se závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge má před sebou divokých 48 hodin. Zatím ale… Klid před bouří. V současné chvíli je na programu hledání větru v bublině vysokého tlaku vzduchu.
Vedoucí pětice se potýká s nestabilním větrem západně od Gibraltaru. Rozdíl mezi prvním Maxi Edmond de Rothschild a pátým Banque Populaire, který se vydal pro vítr dále na východ, je 27 mil. Pouze nefoilující Adagio není v dosahu.
Vedoucí skupina se drží na hraně oblasti vysokého tlaku. Více na západ znamená kratší trasu, východně je zase o něco více větru. V současné chvíli. Na jih je překážkou Madeira. A západně od oblasti vysokého tlaku se blíží níže s frontálním systémem. Ta zadusí veškeré zbytky pasátu. Fronta zasáhne téměř ke Kapverdům. Vítr na frontě by měl dosahovat 40 uzlů, vlny 4 – 6 metrů. Kdo bude chtít rychle na jih, bude muset proplout touto frontou na západ, aby se dostal do příznivého západního nebo severozápadního větru.
Vítr za frontou bude mít dobrý směr pro rychlou plavbu, ale otázkou je, jaký bude stav moře. Po přechodu fronty je možné očekávat vysoké vlny neuspořádaného směru. Proto je možné, že skippeři sundají nohu z plynu, aby počkali, až se vlny znovu zorganizují podle větru.
Na čele stále pluje favorizovaný Charles Caudrelier, za ním Tom Laperche, překvapivě Anthony Marchand třetí, Thomas Coville čtvrtý a Armel Le Cléac´h pátý. Jak už bylo řečeno, rozdíly mezi touto vedoucí pěticí nejsou velké.
Polohu lodí najdete zde.
536
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?