Bojíte se manévrů v přístavech? Máme řešení
Kapitánský průkaz máte pár let, dovolenou na moři milujete, ale při myšlence na nutnost zajet do maríny se vám nedělá dobře? Tento pocit dobře znám z let, kdy jsem na moři začínal. Zlepšovat se metodou pokus/omyl je zdlouhavé a někdy i nákladné. A na dovolené potřebujete jistotu! Poslední místa na kurzech v červenci.
Během týdne na moři je možné se manévrům v přístavech vyhnout. Na noc se vyváži na bóji, nebo hodím kotvu před přístavem. V pátek však již možnost volby není. Je třeba zajet k benzínce pro palivo, a nakonec mezi lodě v maríně. Tato myšlenka zvedá tep dvojnásob, když předpověď slibuje na konec týdne silnou bóru.
Abyste se cítili v přístavech komfortně a loď doklázali bezpečně zvládnout, připravili jsme pro vás praktické kurzy přístavních manévrů v Praze. Zopakujete si po roce to, co jstre již zapomněli, dostanete znovu loď do ruky, naučíte se mnoho nového a zjistíte, kde jste dělali chyby. Pomužeme vám, aby vaše letní dovolená byla více v pohodě.
Na našich kurzech se naučíte to, co jste se nenaučili pořádně na kapitánském kurzu. Program je jednoduchý, přístavní manévra od rána do večera pod vedením zkušených instruktorů. Dostanete do krve to, co vám chybí a zbavíte se nejistoty a nervozity v přístavech.
Naše kurzy jsou vynikající. Doporučuje je 11 z 10 absolventů.
935
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?