Bludný Holanďan ohrozil vrtnou plošinu
80 metrů dlouhá zrezivělá nákladní loď neznámého původu se vynořila ze tmy a unášena větrem směřovala pomalu k ropné plošině v Thajském zálivu 90 mil jihovýchodně od ostrova Koh Samui. Na palubě nikdo…
Loď bez posádky, Bludný Holanďan. Kde se vzala, odkud připlula? Co se stalo s posádkou? To všechno jsou otázky, na které je třeba najít odpověď. Nejprve ale bylo nutné, ochránit plošinu před kolizí.
Nápis na přídi lodi je v čínštině. Na můstku a nikde jinde nebylo možné nalézt žádné další informace, žádné papíry, žádný náklad. Loď byla nahnutá na bok a několik hodin trvalo thajské pobřežní stráži, než vypumpovala vodu a loď stabilizovala. Nakonec připlul na místo remorkér a začal vrak odtahovat k pobřeží. Snaha se ale ukázala jako marná. Po několika hodinách se loď potopila a na místě se objevily stopy nafty. Nyní leží vrak Bludného Holanďana na hloubce 28 metrů a thajské pobřežní stráži nezbyde než vrak vyzvednout a zlikvidovat.
Zřejmě jde o nový čínský model ekologické likvidace dosloužilých nákladních lodí.
3506
Související články
Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?
Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?
Jak je to s vraky, které plují po mořích, či odpočívají na mořském dně? Jak je to s odpovědností, pokud se s takovým vrakem srazíte? To jsou otázky, na které jen málokdo zná odpověď.
To musela být strašná rána!
To musela být strašná rána!
Tato akce se nezapíše zlatým písmem do dějin čínského námořnictva. Máme tu dalšího adepta na ocenění v soutěži Lodních novin o Blbost měsíce srpna.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.