Bludný Holanďan ohrozil vrtnou plošinu
80 metrů dlouhá zrezivělá nákladní loď neznámého původu se vynořila ze tmy a unášena větrem směřovala pomalu k ropné plošině v Thajském zálivu 90 mil jihovýchodně od ostrova Koh Samui. Na palubě nikdo…
Loď bez posádky, Bludný Holanďan. Kde se vzala, odkud připlula? Co se stalo s posádkou? To všechno jsou otázky, na které je třeba najít odpověď. Nejprve ale bylo nutné, ochránit plošinu před kolizí.
Nápis na přídi lodi je v čínštině. Na můstku a nikde jinde nebylo možné nalézt žádné další informace, žádné papíry, žádný náklad. Loď byla nahnutá na bok a několik hodin trvalo thajské pobřežní stráži, než vypumpovala vodu a loď stabilizovala. Nakonec připlul na místo remorkér a začal vrak odtahovat k pobřeží. Snaha se ale ukázala jako marná. Po několika hodinách se loď potopila a na místě se objevily stopy nafty. Nyní leží vrak Bludného Holanďana na hloubce 28 metrů a thajské pobřežní stráži nezbyde než vrak vyzvednout a zlikvidovat.
Zřejmě jde o nový čínský model ekologické likvidace dosloužilých nákladních lodí.
3209
Související články
Čínské plány na nepřátelskou podvodní kabeláž
Čínské plány na nepřátelskou podvodní kabeláž
Vypadá to, že hra na ničení nepřátelských podmořských kabelů má více hráčů než jen Rusko. Čína již delší dobu pracuje na speciálním zařízení k této hře určenému.
Dánové, Němci a Švédové hlídají podezřelou loď
Dánové, Němci a Švédové hlídají podezřelou loď
Čínská nákladní loď Yi Peng 3 je podezřelá. Je zakotvená v Kattegatu a hlídá ji ne jedna, ne dvě, ale rovnou tři lodě pobřežní stráže. Dánská, byla na místě první, k ní se přidali Švédové a Němci.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.