Americký pohár znovu na jednom trupu?
Vypadá to, že po třech ročnících Amerického poháru na multihullech je tu návrat na jeden trup. Tedy návrat ke kořenům, dá-li se to tak říci. I když ke kořenům to asi bude mít daleko.
Přestože Nový Zéland oznámil, že nová pravidla pro nadcházející Americký pohár budou zveřejněna až na konci tohoto měsíce, bylo již oznámeno několik důležitých informací. Tou nejzásadnější bude návrat k tradici, tedy k jednotrupým plavidlům. Na tuto informaci poslední měsíce čeká celé jachtařské publikum.
Pro mnohé je to velkým zklamáním. Po třech kampaních na multihullech, které výrazně ovlivnily vývoj lodí, a které byly podnětem pro vznik nových jachtařských tříd, najednou konec. Na druhou stranu se máme určitě na co těšit, protože se bude jednat o foilující jednotrupky.
Další novinkou bude národnostní pravidlo, které bude určovat minimální procento jachtařů, kteří musí reprezentovat danou zemi. Ital na italské lodi, Novozélanďan na novozélandské, to není problém. Jen Američanů na americké lodi bylo jako šafránu.
Patrizio Bertelli, který je hlavou i peněženkou italského vyzyvatele Luna Rossa také oznámil, že neplánuje World AC Tour, ale pouze závody v Itálii, které budou předcházet 36. ročníku v Aucklandu. Veškeré tyto informace byly pouze domněnkami do minulé soboty, nyní je polooficiálně potvrdil kápo týmu Luna Rossa.
Nový Zéland v tomto směru nemůže mnoho dělat. Před 35. ročníkem přijal od Patrizia Bertelliho nemalou finanční injekci s tím, že Italové budou mít velké slovo při tvorbě pravidel následujícího ročníku. První dvě zmíněné „novinky“ byly podmínkami Italů k uzavření dohody.
Je nutné upozornit, že Bertelli poskytl tyto informace pro italské noviny La Stampa. Nový Zéland zatím jeho slova nepotvrdil. Nevím jak vy, ale já již odpočítávám dny do uveřejnění protokolu.
3357
Související články
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Týmy Amerického poháru se při přepravách svých lodí po světě často spoléhaly na největší dopravní letadlo Antonov An-225 Mrija. Toto letadlo bylo při útoku ruských sil na letiště Hostomel u Kyjeva zničeno.
Znovu plachty na nákladní lodě
Znovu plachty na nákladní lodě
Norská firma Yara Marine Technologies ve spolupráci s britskou BAR Technologies připravují návrat plachet na paluby nákladních lodí. Nabízejí řešení, které sníží spotřebu paliva až o 30 %.