Americká letadlovka ve Splitu
V listopadu připluje do Splitu americká letadlová loď na jaderný pohon USS George H. W. Bush (CVN 77). Příjezd 333 metry dlouhého plavidla o výtlaku 102 000 tun schválila včera chorvatská vláda.
Loď byla uvedena do služby v roce 2009. Stavba lodě a její kompletace trvala 8 let a stála 6,2 miliardy USD. To je v přepočtu na naši hrdou českou kačku 151 552 800 000 v kurzu deviza střed.
Celková délka lodě je 332,8 m, délka na vodorysce 317 m, šířka 76,8 m a ponor 11,3 m. Funkčnost lodě obstarávají dva reaktory Westinghouse A4W o výkonu 194 MW. Maximální rychlost lodě přesahuje 30 uzlů. Na jedno „natankování“ může plout 20 – 25 let. Na palubě může být až 90 letadel a helikoptér. To je odhadem o něco více, než má k dispozici naše armáda.
Přesné datum příjezdu zatím není známo. Stejně tak nebylo zveřejněno, jak dlouho se jedna z nejmodernějších letadlových lodí v dovolenkovém ráji zdrží.
V odborných kruzích se proslýchá, že velitel lodi kapitán David-Tavis Pollard projevil zájem o krásy zátoky Stiniva na jižním pobřeží Visu po skončení turistické sezóny.
1309
Související články
Zachovalá motorová jachta na prodej
Zachovalá motorová jachta na prodej
Na prodej motorová megajachta, paluba na vrtulník i rodinné letadélko, ubytování pro 26 hostů a mnoho personálu, zabudovaná ochrana před útoky z moře i ze vzduchu. Maximální rychlost 32 uzly. Motory potřebují před dalším provozem mírně poštelovat.
Kolik foukalo při bouři ve Splitu?
Kolik foukalo při bouři ve Splitu?
Úterní bouře, která zasáhla Split, za sebou zanechala spoušť. Utrhla trajekt v přístavu, potipila turistickou loď, shodila dva portálové jeřáby v loděnici Brodosplit. Kolik při bouři foukalo?
Pozor při plavbě v okolí Splitu a nešťastná Jadrolinija
Pozor při plavbě v okolí Splitu a nešťastná Jadrolinija
Plavba Kaštelanským zálivem, Splitským a Bračským kanálem může být nebezpečná. Ranní silná bouře splavila do moře větve, kmeny stromů a mnohý další neřád. A nejen to. S nepřízní osudu bojuje Jadrolinija.