Amel 50
Velký třesk ve světě blue water jachtingu. Loděnice Amel představila novou padesátku! A bude to sloop! Vypadá to, že se mění svět. Vše je jinak.
Francouzská loděnice Amel přišla před více než 40 lety s konceptem, který se stal etalonem jachty na dlouhé plavby. Ketch s centrálním kokpitem utopeným bezpečně mezi nástavbami a s pevným sprayhoodem, nabízel vždy maximální pohodlí, bezpečnost a samozřejmě jednoduché ovládání. O úspěšnosti konceptu svědčí to, že oba větší modely, Amel 55 a Amel 64, navazují na design vzniklý v sedmdesátých letech minulého století. Jen málokterá loděnice se může pochlubit podobným úspěchem.
Nyní je tu tedy něco zcela nového. Základní křivky se zdají být shodné s tradicí, ale jen na první pohled. Vše je u novinky jinak.
Jachta, která poprvé vypluje v červnu a slavnostní premiéru si odbude na výstavě v Cannes v září, přinese standardní kvality zkombinované s moderními přístupy. Jde v současné době o nejmenší jachtu loděnice a značka se tím otevírá novým zákazníkům.
I když nejde o závodní jachtu, i k jejím výkonům se při navrhování přihlíželo. Má kolmou příď, čímž se prodloužila vodoryska a velmi širokou záď, což zvyšuje stabilitu a výkon lodě. Na příď byl dodán čelen, který nejen vynáší kotvu před příď, ale také umožňuje pohodlné použití plachet jako je genaker či Code 0.
Šířka trupu na zádi znamenala nutnost použití dvojice kormidel, které zlepšují ovladatelnost jachty v náklonech.
Zajímavým detailem při pohledu na linii paluby je její konvexní tvar, vypouklý ve středu trupu. Tato nenápadná maličkost pomohla získat ve střední části lodi potřebnou stojnou výšku v interiéru.
Kokpit jachty je stejně dokonale krytý, jako je tomu u větších lodí této značky. Kormidelní kolo je v jeho přední části, kormidelník je tak krytý před jakýmkoli počasím. Za kokpitem pokračuje rozlehlá paluba na slunění. Novinkou oproti větším modelům je maximalizace bočních okének v trupu.
Pro jednoduché ovládání lodi i jen stárnoucím manželským párem, je vše v elektrice. Elektrické jsou vinšny, ale i rolování plachet.
Zde si můžete jachtu prohlédnout 360°.
Parametry
Délka trupu
|
15,51 m
|
Délka na vodorysce
|
14,50 m
|
Šířka
|
4,79 m
|
Ponor
|
2,15 m
|
Balast
|
5 350 kg
|
Výtlak
|
18 750 kg
|
Nádrž na palivo
|
675 l
|
Nádrž na vodu (standard)
|
600 l
|
Výkon motoru
|
110 HP
|
Plocha hlavní plachty
|
62,0 m2
|
Gena
|
64,5 m2
|
Staysail |
24,0 m2 |
Design
|
Berret Racoupeau Yacht Design
|
Základní cena
|
750 000 EUR bez DPH
|
Více
|
zde
|
5043
Související články
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Plachetnicí roku se stává…
Plachetnicí roku se stává…
Na veletrhu v Düsseldorfu byly vyhlášeny výsledky soutěže European Yacht of the Year 2018. O nejlepší evropskou jachtu se soutěžilo se v pěti kategoriích.