Alinghi Red Bull Racing začíná trénovat
37. Americas Cup začne až v září 2024, ale první tým již pokřtil tréninkovou loď a začíná s přípravou. Alinghi Red Bull Racing se určitě nechystá být za dva roky v Barceloně jen do počtu.
Příští ročník poháru může být atraktivní i pro naše fanoušky, protože se pojede ve španělské Barceloně. Tam také, na základně švýcarsko-rakouského týmu, proběhl křest nové týmové tréninkové lodě. Nejedná se vlastně o tak úplně novou loď, tréninkové plavidlo je první lodí AC75 týmu Emirates pro poslední ročník Americas Cupu. Jachta prodělala potřebnou modernizaci.
Pro nováčky na létajících monohullech bude důležitá každá odjetá hodina na vodě, proto tým pořídil hned jak to bylo možné tréninkovou loď od Novozélanďanů a jako první začíná trénovat. Členové týmu si musí na zcela jiný závodní stroj zvyknou. Pomáhat jim bude Novozélanďan Dean Barker (držitel poháru z roku 2000) a Ital Pietro Sibello (finalista posledního ročníku v týmu Luna Rossa Prada Pirelli). Pravidla umožňují týmu, který se neúčastnil posledního ročníku AC, tréninkové dny navíc. Mají dát nováčkům možnost, srovnat krok s týmy, které již lodě AC75 dobře znají.
1011
Související články
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Týmy Amerického poháru se při přepravách svých lodí po světě často spoléhaly na největší dopravní letadlo Antonov An-225 Mrija. Toto letadlo bylo při útoku ruských sil na letiště Hostomel u Kyjeva zničeno.
One design třída na žabích nohou
One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.
Létat (třikrát) rychleji než vítr
Létat (třikrát) rychleji než vítr
Jaké rychlosti mohou dosáhnout jachty AC75 na Americký pohár? Jak se trimují foily a plachty, jak jachty stoupají a jak létají proti větru? Na zajímavosti kolem Amerického poháru se Vojta Sládeček ptal Anderse Gustafssona, trimmera týmu American Magic.