Admirál Kuzněcov je vysoce chytlavý...
Jaká je nejčastěji hořící loď ruského námořnictva? Jmenuje se Admirál Kuzněcov. Je to loď letadlová. Chlouba ruské maríny. Ukázka vyspělosti ruského světa. Toho času v loděnici.
Dnes se v médiích objevila zpráva, že na jediné letadlové lodi ruského námořnictva Admirál Kuzněcov znovu hořelo. Oficiální zdroje ruské armády o požáru mlčí. Za zdmi Kremlu byly slyšet zvuky, které připomínaly skřípání zubů. Šéf loděnice Alexej Rachmanov, kterému zřejmě nikdo neřekl, že se nic nestalo, uvedl, že se jednalo jen o malý nevýznamný požár, při kterém žádné škody nevznikly.
Loď, která byla spuštěna na vodu v roce 1985, je jen málo jetá, většinu času garážovaná v docích. První bojové nasazení proběhlo v roce 2016. Kvůli drobným problémům s motory vyplouvá na každou akci s Admirálem Kuzněcovem remorkér, který ho následně odtáhne domů.
Od září 2018 je chlouba ruské armády v docích v Murmansku, kde probíhá její modernizace. Bohužel v noci z 29. na 30. října toho roku se začal potápět plovoucí dok, ve kterém loď stála. Jen zázrakem se ji podařilo zachránit. O rok později vypukl na palubě požár. Nic vážného se samozřejmě nestalo, mrtví obdrželi medaili za hrdinství. Pozůstalé manželky dostaly mopeda.
Nyní tedy další nevýznamný požár, který určitě nebude mít vliv na návrat výkřiku sovětské techniky, mechaniky a dost možná i elektroniky do služby. Proslýchá se, že oprava škod po nevýznamném požáru a celková modernizace, by měla být hotova ke 150. výročí výstřelu z Aurory. Pak se Admirál Kuzněcov připojí k útoku na Oděsu.
650
Související články
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Zdá se, že s požáry na lodích se roztrhl pytel. Po dnešním článku o ohni v podpalubí na Mljetu, jetu hned další. Tentokrát hoří katamaran Bali v přístavu v Primoštenu. Údernou jednotku tvoří primoštěnští ohňobijci, na místě jsou tři vozidla.
Souboj s požárem na palubě
Souboj s požárem na palubě
Když vypukne na palubě požár, mnoho času na řešení nezbývá. Nehledě na to, že jakákoli cesta do podpalubí je obtížná. Boris, jeden z našich dlouholetých čtenářů popisuje, co se dělo na palubě a v podpalubí při připlutí na Mljet, kdy se v podpalubí objevil kouř.
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětský svaz nebyl na letadlové lodě příliš dobrý. Pomineme-li vrtulníkové lodě (což je dnes každá trochu větší jachta), bylo v loděnicích se srpem a kladivem ve znaku dokončeno jen pět kousků něčeho, co bylo nazýváno letadlovými křižníky. Jejich vlastnosti jsou různě špatné. Ale dobře hoří…