Aby v noci bóje nemlátila do přídě
Spát za bezvětří na kotevní bóji v kajutě na přídi může být za trest. Bóje každou chvíli bouchne do trupu a v kajutě je to jak uvnitř bubnu. Problém je ale řešitelný. Řešitelný pomocí kousku gumy.
Dokud fouká vítr, jachta spolehlivě udržuje distanc od bóje. K nárazům a rušení nočního klidu nedochází. Když vítr lehne, situace se změní a stane se nepříjemnou.
Stačí ale silnější gumicuk a noční klid je obnoven. Gumicuk protáhneme kotevním kováním na bóji a přišponujeme. Vyvazovací lana musí mít odpovídající délku, aby za větru jachta visela na lanech. Za bezvětří drží gumicuk bóji bezpečně daleko od přídě.
0
Související články
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Kolik stály kotevní bóje v roce 2014
Kolik stály kotevní bóje v roce 2014
Kolik dnes zaplatíte za kotevní bóji v Chorvatsku? Možná 50, 60, nebo dokonce 80 euro? Jak to bylo na stejných místech v roce 2014?
Hloupost na metál
Hloupost na metál
Na videu zvedá trojice mužů bóji a uváže se k ní. Běžná věc. Pokud by nešlo o bóji zvanou „speciální znak“ s vrcholovým znakem a žlutým světlem.