Aby plavba byla klidnější a bez nervů
Prázdniny a s nimi i hlavní jachtařská sezóna se rychle blíží. Kromě krásných zážitků přináší jachting i mnohé hororové chvíle. Především v přístavech a marínách, když nic neběží podle plánu. V takových chvílích by se kormidelník často nejradši neviděl. My vás naučíme tyto chvíle zvládat.
Přistávání je nejnáročnější činností na jachtě. Jachta se stále pohybuje, není možné zastavit a zamyslet se, co dál. S lodí si pohrává vítr, proud a samozřejmě i naše neznalost. Všichni křičí, všude plno diváků, posádka ztrácí důvěru v kapitána a kapitán sám v sebe. Nakonec to obvykle nějak dopadne, ale to nemusí znamenat, že to bylo dobré. Navíc sebevědomí skippera je pryč a při pouhé představě, že to musí druhý den zopakovat, se mu třesou kolena.
Proč tak špatně?
Příčiny, proč se přístavní manévry nedaří, jsou dvě. V první řadě jde o absolvované kapitánské kurzy. Kolikrát jste při kurzu zajeli k molu? Kolikrát jste si vyzkoušeli všechny přístavní manévry? Zádí k molu, bokem k molu, springy, jak si pomoci, jak odplouvat, jak vše dělat bezpečně. Toto je tedy první problém. Kvalita kapitánských kurzů.
Pak je tu ale také druhá potíž. I když byl kapitánský kurz kvalitní, kolikrát za rok zajedete k molu? Strávíte na lodi týden či dva? A za týden dvakrát k molu? To by znamenalo čtyřikrát za rok celkem. To není moc. Představte si, že byste tak často jezdili s autem. To by nebylo o zlepšování, to byl souboj se zapomínáním. Taková je přitom situace většiny z vás.
Aby to bylo lepší
Proto jsme připravili praktické kurzy přístavních manévrů. Jednodenní kurzy v Praze jsou tu především proto, abyste loď před svojí plavbou s rodinou či přáteli dostali do ruky. Abyste se zdokonalili za kormidlem dříve, než na vás budou upřené pohledy senzacechtivého publika v prvním přístavu. Abyste si zopakovali, co jste zapomněli a naučili se věci nové. Abyste si dovolenkovou plavbu užívali podobně, jako zbytek posádky a nemuseli se bát chvíle, kdy budete muset zajet do přístavu.
V současné chvíli máme volné termíny na konci června a července. V případě zájmu můžeme připravit individuální výuku.Na palubě budou maximálně 4 účastníci a celý den budete stále zajíždět k molu.
2176
Související články
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Naše pražské kurzy manévrů jsou stále plné. Proto jsme vypsali volné termíny na červen, červenec a srpen. Pokud se chystáte v létě na charter a bojíte se nejistoty za kormidlem, náš kurz vám pomůže se jí zbavit.
Jak dostat záď k molu
Jak dostat záď k molu
Při zajíždění bokem k molu mají občas začínající jachtaři potíže. Vadí jim špatný odhad vzdálenosti přídě od mola, obavy z poškození lodě a špatné představy o pohybu jachty. Pojďme se podívat, jak dostat záď k molu a následně příď tam, kde si ji přejeme mít.
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru vedený Vojtou Sládečkem je vždy beznadějně vyprodán. Zdá se, že si jachtaři uvědomují, jak moc na motoru záleží jejich bezpečnost. Na zítřejším kurzu máme poslední volná místa.