A zase ten Pašman…
Průliv Ždrelac, most Ugljan – Pašman a zapříčená česká loď. Jachtu se nepodařilo vysvobodit 18 hodin. Provoz v průlivu byl po celou dobu zakázán. Trajekty musely objíždět ostrov Ugljan.
Podjezdová výška pod mostem je 16,5 metru. Při pokusu o průjezd s jachtou Bavaria 46 se exaktně potvrdilo, že stěžeň jachty je vyšší (asi o 3 metry). Jachta patřila české charterové společnosti. Jachta se zapříčila špičkou stěžně pod most. Přitom se ulámalo vše na špičce klacku upevněné. Proud v průlivu jachtu naklonil a její vysvobození trvalo chlapcům ze Sea Help 18 hodin. Vzhledem k ceníkům, které mají, muselo vyproštění stát podobně, jako menší rodinný domek u Kladna.
Foto archiv Ladislava Prouzy
Průliv byl zablokován na 18 hodin.
Není to náš jediný letošní zářez na pažbě Ždrelacu. Před třemi týdny přidala zásek na konstrukci mostu jiná česká posádka. Ta měla stěžeň tak vysoký, že se pod most nedostala, i když chtěla.
Nevím, co je třeba pro osvětu dělat více. V mapě i v pilotech je výška mostu uvedena. Chápu, že toto pro mnohé letní jachtaře nic neznamená. Dále je na lodích nálepka s přeškrtnutým mostem. Při check in je lidem zdůrazněno, že tam nemají jezdit, podepisují papír, že o tom vědí…
A jaký je výsledek? Ten most je potlučenej jako jablka po krupobití.
3759
Související články
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
I profesionál to může v přístavu p….t
I profesionál to může v přístavu p….t
Místo činu: přístav v Zadaru, most z nového města na poloostrov. Viník: 34 metry dlouhá turistická loď Leut. A nebylo to poprvé…
Proč lidé lámou stěžně ve Ždrelacu?
Proč lidé lámou stěžně ve Ždrelacu?
Úžina Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem a přes ní most. Každý rok si na své konto připíše několik dalších stěžňů. Jak je to možné, když všude jsou nálepky, každý skipper dostane instruktáž, podepíše prohlášení?