700 mil k mysu Horn
Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.
Podmínky jsou náročné a v nich je nejrychlejší Malizia. Je to jachta, která je těžší než ostatní a je optimalizovaná na podmínky Jižního oceánu. Je vidět, že v posledních dnech získává.
Se ztrátou 25 mil je druhá Holcim – PRB. Kevin Escoffier se drží na dosah a netlačí na pilu. Ví, že by podmínky pro jeho univerzálnější jachtu ještě měly přijít. Do cíle je stále 2600 mil a situace se za mysem Horn změní. Ve slabším větru je z těchto dvou jachet rychlejší Holcim – PRB.
Na třetím místě se ztrátou 91 mil pluje Biotherm. Pro mě je překvapením, jak dobře se tato jachta, která na podzim téměř bez tréninku vyrazila na Route du Rhum, drží. Poslední 11th Hour Racing ztrácí 108 mil. Od té se naopak očekávalo více. Potýká se však s technickými problémy. Momentálně ji brzdí hlavní plachta. Pluje se druhým refem ve chvílích, kdy ostatní mají nahoře první. První ref je na 11th Hour Racing po poškození nepoužitelný.
Polohu lodí najdete zde.
358
Související články
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Strhující příběh plaveb kolem světa
Strhující příběh plaveb kolem světa
Poslechněte si vyprávění muže, který zažil poslední plavby na plnoplachetnících kolem světa. Je to strhující vyprávění jednoho z posledních svědků.
Nejistá cesta za bohatstvím
Nejistá cesta za bohatstvím
14 000 mil dlouhá plavba kolem mysu Horn. Mnozí ji nepřežili. Ještě v 19. a na začátku 20. století tudy vedla cesta za domnělým bohatstvím, cesta za výhrou v loterii.