50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Gabart a Coville obepluli svět při svých rekordech nonstop, Caudrelier zastavil na Faialu na Azorech, kde počkal, až se přežene bouře Louis, která v oblasti cíle závodu zvedala vlny vysoké přes 8 metrů.
Charles Caudrelier vyhrál závod kolem světa 20 let poté, co zvítězil v Solitaire du Figaro, den po svých padesátých narozeninách. Zatímco Charles byl v cíli usměvavý jako vždy, na jeho trimaranu byla náročná plavba kolem světa znát. Bylo to poprvé, co se Maxi Edmond de Rothschild podařilo obeplout svět. V posledních letech se třikrát pokusil o zisk Jules Verne Trophy (absolutní rekord kolem světa), ale vždy zradila technika. To také ukazuje, jak obtížné plavby kolem světa jsou.
Během závodu měl Caudrelier slušný Atlantik, výborný Indický oceán, který překonal v nejrychlejším sólovém čase. V Pacifiku byl dokonce před Gabartovým rekordem. V rozletu ho zastavilo počasí za mysem Horn. V Pacifiku dokonce 36 hodin čekal, aby měla bouře u mysu Horn čas odejít.
Díky náskoku, který Caudrelier měl na své soupeře, mohl dokonce dvakrát zastavit a čekat, až to nejhorší počasí přejde.
Caudrelier měl před startem jasný cíl. Zvítězit v Arkea Ultim Challenge. Nenechal se strhnout rekordními časy. Šel si pro vítězství a tomu vše ostatní obětoval. Plul konzervativně tehdy, když to podmínky vyžadovaly. Někdo by možná zvolil agresivnější styl plavby. Charles Caudrelier to neudělal a zvítězil. Je to vítězství v sólovém závodě kolem světa, A to se počítá…
Charles Caudrelier uplul při plavbě kolem světa 28 938 mil průměrnou rychlostí 23,74 uzlu.
519
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?