24 kn v 17 kn větru
Vícetrupé jachty jsou na vzestupu. Nejde jen o pohodlné a prostorné katamarány, ale i o rychlé trimarany. Jedním z nich je Waartschip TR 36.
36 stop dlouhý trimaran již patří mezi běžnou produkcí jachet se třemi trupy ke větším lodím. Ve středním trupu je místo na přední kajutu, koupelnu se záchodem, salón s kuchyní a dvojici lůžek na boku pod kokpitem.
Jedenáct metrů dlouhý trimaran má výtlak necelé tři tuny. K tomu v základu 73 m2 plachet, s Code 0 dokonce přes 90 a s genakerem téměř 150 m2 plachet. Díky tomu dokáže trimaran plout rychlostí až 24 uzlů v 17 uzlech větru.
Střední trup trimaranu je v nejširším místě široký přes 3 metry. Nad vodoryskou se rychle zužuje, na vodní hladině již jde jen o úzký doutník s minimální smáčenou plochou. Příď trimaranu je opačně skloněná, jak je dnes moderní.
Parametry
Délka
|
11,00 m
|
Šířka
|
8,26 m
|
Výtlak
|
2946 kg
|
Plocha hlavní plachty
|
46,95 m2
|
Plocha kosatky
|
26,12 m2
|
Code 0
|
45,8 m2
|
Genaker
|
102,4 m2
|
Více
|
zde
|
3230
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.