24 116 kontejnerů na jedné lodi
V kategorii největších kontejnerových lodí na světě se pořadí mění každou chvíli. Novou rekordmankou je MSC Tessa s kapacitou 24 116 TEU. To je řada kontejnerů z Prahy do Brna, pokud necháme za každým z nich mezeru na kontrolního pracovníka.
Na vodu byla spuštěna 1. srpna v loděnici Changxing Shipbuilding Base společnosti Hudong Zhonghua, která se nachází na šanghajském ostrově Changxing. Jde o loděnici patřící čínské státní společnosti CSSC.
Do pondělí byla největší kontejnerovkou Ever Alot společnosti Evergreen. MSC Tessa ji překonává o 112 TEU. TEU je mezinárodní jednotka objemu, která odpovídá jednomu dvacetistopému kontejneru, tedy 6,096 × 2,438 × 2,591 m. jde o objem 38,51 m3.
MSC Tessa měří na délku 399,99 metru a její šířka je 61,5 metru. Je jednou ze čtyř ultra velkých kontejnerových lodí objednaných v Hudong Zhonghua pro Mediterranean Shipping Company, největšího světového provozovatele kontejnerové dopravy. Dodávka je plánována na konec tohoto roku. Ve výrobě jsou další dvě lodě podobné velikosti.
Na lodi jsou použity technologie snižující dopady na životní prostředí
Hybridní odsiřovací jednotka.
Malý bulb na přídi (nos připomínající tvar přídě pod čarou ponoru) a lodní šrouby o velkém průměru
Nový systém snižování tření pomocí bublin, který sníží celkovou spotřebu energie odpovídající celkovým emisím uhlíku o 3-4 %.
Nový systém hřídelového generátoru, který dokáže účinně snížit spotřebu paliva, optimalizovat ukazatele energetické účinnosti EEDI a snížit emise skleníkových plynů.
Optimalizovaná nástavba, radarový stožár a další konstrukční prvky, které maximalizují kapacitu TEU ve srovnání s loděmi podobné velikosti
989
Související články
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.