Útok Bohemia Praha Debra
Milan Koláček s Milanem Tomkem, Pavlem Roubalem a Ondřejem Vachlem se blíží k Pantalerii a útočí při Rolex Middle Sea Race na medaili. Celkově se za den posunuli z 21. na 8. příčku celkově a ve své skupině vedou.
Již včera bylo jasné, že přijdou podmínky, které budou této partě svědčit. Tedy silný zadní a zadoboční vítr. Včera se na něj sice dlouho čekalo, ale nakonec se dostavil a náš tým vylétl nahoru pořadím.
To nejdůležitější se však děje nyní. Pluje se na zaďák a to Milanovi vždy šlo. Zdá se, že Bohemia Praha Debra navzdory délce jen 10 metrů je mezi Favignanou a Pantalerií nejrychlejší z lodí, které se tam momentálně pohybují. Zatímco rychlosti ostatních jachet se sotva blíží k 10 uzlům, Bohemia Praha Debra surfuje mezi 11 a 14 uzly. Dovolím si jeden odhad. Při sjezdech z vln se rychlost zřejmě zastavuje až někde pod 20 uzly. Zprávy z lodi samozřejmě nemáme, kluci teď mají plné ruce práce.
Nyní se pojďme podívat, jaké jsou šance našeho týmu na další zlepšení. Hodně napoví průjezd kolem Pantalerie, který můžeme očekávat mezi polednem a 1300. Zde předpokládáme, že se naše jachta posune v celkovém pořadí vpřed, protože to, co předvádí mezi Sicílií a Pantalerií, je fenomenální. V celkovém pořadí v ORC ztrácela u Favignany na medaili hodinu, v IRC 1,5 hodiny.
Jaké jsou vyhlídky?
Důležité je, co bude dále. Do cíle je to cca 200 mil. To znamená cca 1 den. Dnes mezi 2000 a 2100 by naše jachta mohla točit Lampedusu a bude zbývat posledních 100 mil do cíle. Vítr se však bohužel bude stáčet na předobok a později až na stoupačku před Maltou. Nakrátko by mohl dokonce zeslábnout k nule. To zřejmě let našeho týmu zbrzdí a přinese to i zhoršení v celkovém hodnocení. Uvidíme.
Jak jsou na tom ostatní naši?
U Favignany byla druhou naší jachtou v celkovém pořadí Daring Sisters na 25. místě v IRC, ale 19. v ORC. Ve svých třídách byla třetí v ORC Class 3 a 6. v IRC Class 4. Mezi Favignanou a Pantalerií týmu foukalo 30 – 40 uzlů. Odnesla to kosatka, to je mínus, ale na druhou stranu si tým připsal rychlostní rekord 22,6 uzlu.
Hebe V je nyní u Favignany a její rychlost se pohybuje kolem 10 uzlů. Podle zpráv z FB je tým opět bez údajů lodních přístrojů, jede tedy poslepu. To nepomůže. Výsledky od Favignany zatím nejsou zveřejněny.
Naše poslední jachta Cassiopeia-Gumotex ještě u Favignany není, její výsledky tedy také nemáme.
Slovenská More Amore má Favignanu za sebou, ale také zde jsme bez výsledků.
3955
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Můžete se zúčastnít slavného offshore závodu Rolex Middle Sea Race na palubě zajímavé jachty inspirované loděmi IMOCA JP 54. Skipperem je dvojnásobný vítěz Barcelona World Race a Transat Jacques Vabre Jean-Pierre Dick.