1900 kontejnerů přes palubu
Kontejnerová loď MV ONE Apus přišla v bouři na severním Pacifiku o 1900 (slovy tisíc devět set) kontejnerů. Nejméně. První zprávy mluvily o velkém množství. Nyní se ukazuje, že je to ještě více, než si pod velkým množstvím dovedeme představit.
Dnešní zpřesnění uvádí, že jde o ztracené, nebo poškozené kontejnery. 40 z nich obsahovalo nebezpečný náklad. Přesné množství se hned tak nedozvíme, protože na palubu není možné z bezpečnostních důvodů vstoupit.
ONE Apus plula z Yantianu v Číně do Long Beach v Kalifornii. V pondělí v noci se dostala do silné bouře. Jde o 364 metrů dlouhou loď s kapacitou 14000 TEU.
O tom, jak mnoho je 1900, svědčí, že ročně spadne přes palubu průměrně 1382 kontejnerů. Do tohoto čísla se nezapočítávají katastrofální nehody, jako jsou ztroskotání, nebo potopení lodě. Letošní rok tak se statistikou dost zamíchá.
Zatím největší déšť kontejnerů způsobený počasím se udál v roce 2014, kdy z lodě Svendborg Maersk vypadlo v Biskaji 517 kontejnerů a dalších 250 bylo poškozeno.
7410
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Jsou Číňané imunní?
Jsou Číňané imunní?
Krevní řečiště světového obchodu bylo napadeno vzbouřenými jemenskými Hútíi. Velbloudy sedlající vzbouřenci přiškrcují tepnu, kterou prochází 12 % světového obchodu. Jsou vůči této nákaze Číňané imunní?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.