109 000 koní
Největší dieselový motor na světě má výkon 109 000 hp. Je to slušný macík a najdeme ho na kontejnerových lodích.
Pojďme se podívat na několik zajímavých detailů motoru, který bez náplní váží více než 2300 tun.
Motor vyrábí finská firma Wärtsilä. Motor má označení RT-flex96C. Jde o čtrnáctiválec vysoký jako čtyřpatrový dům (13,5 metru), delší než tenisový kurt 26,59 metru.
Není to žádný pošuk, za minutu točí 22 až 120 otáček. Spotřeba je 160 g paliva na kW/h. Pokud by tedy motor jel na plný výkon, spotřeboval by za hodinu 13 tun paliva. Při běžném provozu motor spotřebuje 250 tun paliva za den.
Vrtání válce je 960 mm, tedy téměř jeden metr. To už je pořádný hrnec. Zdvih ve válci je pořádných 2,5 metru. Obsah válce je 1810 litrů na jeden válec.
A ještě hmotnosti několika částí motoru. Klikovka váží 300 tun a píst 5500 kg. Výška pístu je 6 metrů.
Kde tento motor najdete? Je ukrytý v útrobách kontejnerové lodě Emma Maersk. Svého času největší kontejnerové lodi na světě.
9473
Související články
400metrový kolos na dně
400metrový kolos na dně
Mumbai Maersk, jedna z největších kontejnerových lodí na světě, nasedla na mělčinu před vjezdem do německého přístavu Bremerhaven. Jedná se o 399 metrů dlouhou kontejnerovku s kapacitou téměř 20000 TEU.
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
260 kontejnerů spadlo z paluby kontejnerové lodi Maersk Eindhoven v severním Pacifiku. Je to další z řady velkých nehod této zimy na trase mezi Asií a Spojenými státy.
750 kontejnerů v p….i
750 kontejnerů v p….i
V poslední době jsou kontejnerové lodě na severním Pacifiku takovými oslíčku otřes se. Na cestě z Číny do Los Angeles spadlo z kontejnerovky Mearsk Essen cca 750 kontejnerů.