Daniel Vodička / úterý 23. května 2017 / Kategorie: Novinky Znovu trefa do černého? Loděnice Grand Soleil má na svém kontě celou řadu závodních úspěchů. Za měsíc bude spuštěna na vodu nová Grand Soleil 34 Performance. Naváže na úspěchy minulé? Mnozí si ještě vzpomenete na úspěchy českého týmu Bohemia Express. Na evropských i světových šampionátech ORC bojoval několik sezón o medaile. Závodil na jachtě Grand Soleil 42R. Šlo o povedený závodní stroj, který ve své době kraloval handicapu ORC. Dnes loděnice přichází s novinkou v délce necelých 11 metrů. Má jít o jachtu, která bude konkurenceschopná hned na několika úrovních. Vedle handicapu IRC by měla se změněným kýlem velmi dobře obstát v ORC a díky interiéru je vhodná i pro turistické plavby. Designéři se snažili, aby výsledky jachty byly srovnatelné jak na stoupačku, tak i po větru, ve slabém i silném větru. Trup je sendvičové konstrukce ze skla a PVC pěny uvnitř. Pro ušetření hmotnosti se používají biaxiální i jednosměrné tkaniny pro výztuhy, které jsou do trupu vlaminované. Protiskluzové povrchy na palubě mohou být nahrazeny teakem nebo syntetickým dřevem. Hlavní přepážka je z kompozitu a všechny přepážky jsou do trupu nalaminované. Součástí trupu je také laminátový výztužný rám, na kterém je uchycen stěžeň, vanty i kýl. Trup jachty se vyznačuje ostrým zalomením nad čarou ponoru a širokou zádí. To dodává lodi vysokou stabilitu a výkon, ale také více prostoru v podpalubí. Loděnice nabízí také několik verzí kýlu podle účelu, k jakému majitel jachtu zamýšlí využívat. Podíl balastu se pohybuje mezi 40 a 45 %. Dvojice kormidelních listů je v dnešní době širokých jachet standardem. Standardní 9/10 takeláž počítá s klasickým hliníkovým stěžněm se dvojicí sálingů. V nabídce jsou ale i stěžně karbonové. Celospírová hlavní plachta je na vrcholu typu Square Top. Na přídi jachty je 70 cm dlouhá čelen. Na vrcholu stěžně jsou výtahy pro dva genakery, jeden vrcholový a druhý fractional. Pro ORC závody může být instalován i výtah na symetrický spinaker. Standardní nerezové stěhy mohou být nahrazeny lehčími stěhy syntetickými, jako je Dyform nebo PBO. Podpalubí je díky široké zádi velmi prostorné, Přední kajuta je určena pro majitele, ale také jako skladiště plachet při regatě. Druhá kajuta je na levoboku na zádi. I když je z velké části pod kokpitem, je poměrně prostorná. Zbytek podpalubí je standardní. V kokpitu je možné volit mezi dvojicí kormidelních kol a pínou. První Grand Soleil 34 Performance bude spuštěna na vodu na konci června tohoto roku. Parametry Délka trupu 10,70 m Šířka 3,60 m Ponor 2,18 m Balast 2 200 kg Výtlak 4 900 kg Plocha hlavní plachty 40 m2 Plocha kosatky 110% 31 m2 l Genaker 110 m2 Design Skyron Více zde. Předchozí článek Fireballisté z Plzně Čechura a Will vicemistry Švýcarska Další článek Malá elektrárna vhodná pro domek u moře Vytisknout 3560 Tagy: Grand Soleil Související články Otevřený nebo uzavřený kokpit? Otevřený nebo uzavřený kokpit? Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý? Pro fajnšmekry Grand Soleil 44 Pro fajnšmekry Grand Soleil 44 Na zářijovém veletrhu v Cannes (bude-li) bude představena novinka značky Grand Soleil. Jde o model dlouhý 44 stop a bude k dispozici jak ve verzi pro běžné plavby, tak i pro regatové nadšence. Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět Kdo se stane novým majitelem Bavarie? Hádanka se zřejmě blíží k rozzuzlení. Bude to…
Otevřený nebo uzavřený kokpit? Otevřený nebo uzavřený kokpit? Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Pro fajnšmekry Grand Soleil 44 Pro fajnšmekry Grand Soleil 44 Na zářijovém veletrhu v Cannes (bude-li) bude představena novinka značky Grand Soleil. Jde o model dlouhý 44 stop a bude k dispozici jak ve verzi pro běžné plavby, tak i pro regatové nadšence.
Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět Bavaria řeší krach, nebo další rozkvět Kdo se stane novým majitelem Bavarie? Hádanka se zřejmě blíží k rozzuzlení. Bude to…
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.