Zlomila se...
Nákladní loď MV Leonardo, registrovaná až v dalekém Mongolsku, byla na cestě do servisu v Turecku.Trochu obrousit, natřít a zpátky do služby.
Protože v loděnici Tuzla v Istanbulu bylo plno, musela nákladní loď plující pod exotickou vlajkou počkat pár dnů na kotvě.
Odpočinek před Istanbulem se stal dvaačtyřicetileté babičce osudný.
Posádka si užívala klidné dny pozdního léta na rejdě. Odpočinek, opalovačka, jen občas dohlédnout na pumpy v podpalubí. Stará a zkušená loď, která už tolikrát objela svět, že by se jiné zatočila hlava, byla trochu prorezlá. Byla rezavá, ale nebylo to nic hrozného.
Pak přešla studená fronta, Černé moře se rozvlnilo a s ním se rozvlnil i trup lodě ze země Čingischána. Zhoupla se jednou, pak podruhé a najednou lup!
Nechce se tomu věřit, ale zlomila se v půlce! Jako když lámete rohlík. Šup a mongolské loďstvo přišlo o jeden ze svých pilířů.
Příď MV Leonardo se podařilo dotáhnout do loděnice. Když se však remorkéry vrátily pro záď chlouby mongolského námořnictva, už byla pevně zakotvená na skaliskách tureckého pobřeží.
To už nikdo ani švajcem nespojí!
4068
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.