Zavřený v černé díře
Alex Thomson se rozhodl, že se na 80 dnů zavře do černé díry, která sebou hází, mlátí, naráží a je hlučná jak startující tryskáč. Popluje kolem světa s pohledem upřeným na monitory. Bez přímé vazby na okolí? Zatím to tak vypadá.
Tým Hugo Boss přesunul ovládání jachty z kokpitu do podpalubí. Tím snížil těžiště jachty, zvýšil výkon a zmenšil odpor vzduchu, který už dnes také není, vzhledem k rychlostem lodí, zanedbatelný. Jestli to bude fungovat, to uvidíme.
Už v minulých letech trávili závodníci za kormidly svých jachet IMOCA jen minimum času. Možná 10 %´, více ne. Stále ale měli možnost pobýt v částečně otevřeném kokpitu, být na vzduchu, podívat se ven, kam jachta pluje.
Na nové Hugo Boss to bude těžší. Kokpit tam vlastně není, vše se děje v podpalubí. Závodník sice není vystaven nepříznivým povětrnostním vlivům, ale zase na něj bude působit černota hlučné krabice, ve které bude uzavřen. Nebude to jednoduché. Uvidíme v budoucnu, jestli jde o správnou cestu, nebo jenb končící pěšinu, ze které je třeba se vrátit zpět.
3123
Související články
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
The Ocean Race Europe začal kolizí
The Ocean Race Europe začal kolizí
O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.