showTop
× Search
Vynikající na plavbu kolem světa
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Vynikající na plavbu kolem světa

Jmenuje se Kraken 66 a na veletrhu v Southamptonu získala cenu nejlepší blue water cruiser od časopisu Sailing Today. Jde tedy o to nejlepší, co je možné mít pro plavbu kolem světa.

Kraken Yachts je nová značka, která se soustředí na výrobu jachet pro blue water. Nevyrábí charterové jachty, nevyrábí jachty určené pro stání v marínách. Doménou značky jsou bezpečné turistické jachty, které může za plavby ovládat malá posádka, tomu je vše přizpůsobeno. Tolik dnes vynášená rychlost není brána jako hlavní faktor při stavbě jachty, ale přesto je Kraken 66 schopna udržovat průměr kolem 9 uzlů. Alespoň tak je nyní na tom Kraken 66 White Dragon šéfa loděnice Dicka Beaumonta, která vyplula v únoru z Hong Kongu a nyní je u Madagaskaru.

Bezpečnostní prvky

Jedním z bezpečnostních prvků je v Kraken Yachts kýl, který je součástí laminátového trupu. Není k trupu přišroubován, ale olověný balast je uvnitř masivního laminátového kýlu. Proto nemůže dojít k ulomení kýlu. Dlouhý kýl lodi má sice negativní vliv na rychlost, ale dodává jachtě směrovou stabilitu a lepší plavební vlastnosti v bouřlivém počasí.
Dalším z bezpečnostních prvků je skeg, který probíhá v celé délce kormidla. Kormidlo je díky tomu méně náchylné na poškození.
Na přídi jachty najdete dvojici kosatek pro větší variabilitu oplachtění. Hlavní plachta má rolování do ráhna, aby bylo možné ji spustit i v případě, že by došlo k nějaké závadě na rolovacím mechanizmu. Z dalších zajímavých prvků bych na lodi jmenoval především možnost vést jachtu z podpalubí z přední části salonu, kde je navigace s výhledem před příď.

Nakonec je ještě třeba zmínit zdvojení mnoha systémů na palubě z důvodu bezpečnosti, která je prvořadá. Pokud přestane pracovat generátor, neznamená to, že jste v rejži. V záloze je druhý. Podobných příkladů je více.


Jediné, co může u nové jachty vzbuzovat obavy, je místo výroby. Anglická značka vyrábí své jachty v Číně. Je to kvůli lepším cenám a množství kvalifikovaného personálu.

Parametry

Celková délka

20,12 m

Délka na vodorysce

18,11 m

Šířka

5,50 m

Ponor

2,65 m

Výtlak

37 750 kg

 Balast 12 500 kg

Nádrž na palivo

1 900 l

Nádrž na vodu (standard)

1 200 l

Výkon motoru

200 HP

Plocha plachet

215,8 m2

Design

Kevin Dibley

Cena 1 795 000 USD bez DPH

Více

www.krakenyachts.com


Předchozí článek Tvrdá novina pro majitele jachet v Chorvatsku
Další článek Nejrychlejší monohull světa v nových rukou
Vytisknout
3002

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu