showTop
× Search
Francouzská loděnice Fountaine Pajot poslední dobou tlačí na modernizaci výrobní řady. Podzimní novinkou je nový katamarán FP48. Loděnice ve svých materiálech uvádí více komfortu ve srovnání s předchozími modely, více prostoru a moderních technologií. Mluví o orientaci na dlouhé plavby. Pro kupujícího či čtenáře to znamená velká slova. Za každou turistickou jachtou vždy stojí kompromisy. FP48 je označován za nástupce modelu Tanna 47. Patří do nové generace katamaranů, které loděnice postupně představuje. Výrobce novinku prezentuje jako plavidlo vhodné pro plavby s rodinou nebo přáteli i pro delší cesty. Vše s důrazem na adaptabilitu, variabilitu uspořádání a pohodlí. V nabídce jsou i alternativní pohony, hybridní nebo elektrický. Jednou z nejvýraznějších předností FP48 je prostor a propojení interiéru s exteriérem. Kokpit je se salonem propojen 3 metry širokými posuvnými dveřmi. Rozvržení interiéru umožňuje velkou variabilitu – od rodinné konfigurace až po...

Spíše jih, ale…

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...

Poslední videa


Závodní jachting

V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá

Hebe V zajela vynikající závod Palermo – Monte Carlo. O úspěchu našeho týmu referuje Zdeněk Sunderhauf.


Loď Hebe V kotvila v Janově, takže převozní posádka ji potřebovala před startem přemístit do přístavu v Palermu,. Na toto si vyměřila týden plavby a dne 12. srpna vyrazila na přeplavbu. Po dvou dnech klidné plavby přišla série silných bouřek. Posádka se snažila před nimi skrýt, ale v noci udeřil blesk těsně vedle lodě a kompletně vyřadil z provozu čerstvě nainstalovanou elektroniku.


Začal boj s časem. Do závodu zbývalo 6 dní a věděli jsme, že v noci se bez fungujících budíků nedá závodit. Navigátor Libor Hošek zajel autem do Mnichova, kde s pomocí Johana Hirnšala již byla připravena zásilka budíků a centrální jednotka. Mezitím se loď převezla do Palerma a začaly se odmontovávat vyhořelé komponenty.

Zároveň bylo třeba řešit i kompletně nový antifouling, neboť z výroby byl natřen na lak a odlupoval se. Nakonec se dne 20. srpna povedlo dát loď na vodu a stihli jsme i krátký trénink. Tady je nutno ocenit obrovské úsilí celé posádky, která si ani na chvíli nepřipustila možnost, že bychom se nepostavili na start.

Start slavného závodu Palermo - Monte Carlo na 540 námořních mil byl stanoven na 21. srpen, což je pro nás významné výročí 50 let od okupace sovětskými vojsky. Jako vzpomínku jsme si pustili od Karla Kryla Bratříčka a uctili toto výročí minutou ticha.

Do závodu jsme nastoupili v sestavě: Martin Trčka, Zdeněk Jakoubek, Zdenál Sünderhauf, Kuba Havelka, David Kovařík, Libor Hošek a Honza Špidlen. Na startu se objevilo 54 lodí, od velkých maxi jachet až po malé plachetnice, jako je naše M 37. Na startovní lodi byl přítomen i monacký kníže Albert II. Monacký, který celou regatu odstartoval.

Start nám mimořádně vyšel a krátce jsme vedli celé pole lodí k otočné boji. Následoval klasický závod a režim hlídek, na který jsme na Hebe V dlouhodobě zvyklí. Díky pečlivé navigaci Libora Hoška a správných rozhodnutích skippera Martina Trčky, jsme se vyhýbali a ujížděli největším bouřkám. Vítr se většinou pohyboval od 6 do 18 uzlů. Neustále jsme se snažili trimovat loď do maximální rychlosti. Plachty jsme měnili ve dne i v noci. Některé lodě chytily silné bouřky s blesky a větrem až 70 uzlů, kdy ani nestihly stáhnout plachty.

Do měřeného bodu mezi Sicílií a Korsikou u přístavu Porto Cervo jsme dojeli na 7. místě v kategorii ORC. Zde na nás vedoucí loď Lucky (Maxi 72 z New Yorku) měla najeto 2 hodiny a 45 minut. Ve druhé polovině závodu se nám dařilo toto umístění neustále vylepšovat.

Cíl v Monte Carlu jsme protnuli v nočních hodinách po 3 dnech a 21 minutách na tvrdě vybojovaném 2. místě. Zvítězila italská loď Endlessgame – Cookson 50 CANT. Zavládlo nadšení na lodi a čekání na finální výsledek. Výsledek byl potvrzen a pak jen slavnostní vyhlašování. Ještě v noci Hebe V odjela zpět do Janova.

Nyní se část posádky přesouvá na jezero Lago di Garda, kde na karbonovém speciálu T boat 830i budeme absolvovat tři závody. Na slavnou Cientomiglii nás přijede posílit Milan Koláček, který se chopí kormidla.

Výsledky najdete zde

Zapsal: Zdenál Sünderhauf










5449

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu