showTop
× Search
The (Volvo)Ocean Race, kdy, kam a kdo
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

The (Volvo)Ocean Race, kdy, kam a kdo

Nový Volvo Ocean Race bude jen The Ocean Race. Hlavní otázky ale zní kdy se pojede, kam se pojede a kdo bude závodit. Některé věci jsou už jasné, jiné nikoli. Start závodu se opět odkládá. Původně se mělo startovat letos, pak přišel posun na podzim 2022 a nyní již jsme na konci roku 2022, nebo v lednu 2023. Důvodem pro další odklad bylo snížení počtu etapových měst o dvě. Nepopluje se do Číny a na Nový Zéland.

Důvodem pro vynechání dvou zastávek je covidová politika nového Zélandu a Číny. Není tak v současné chvíli jasné, jestli by bylo možné zastávky uskutečnit, nebo nikoli. Absence zastávek ale má jedno pozitivum. Závod bude mít na programu etapu Jižním oceánem z Kapského Města do brazilského Itajaí, která bude dlouhá 12 750 mil. Půjde o nejdelší etapu v historii závodu.

Při zachování zkrácené trasy v původním časovém harmonogramu by došlo k tomu, že americká zastávka v Newportu by byla na programu v zimě, dokonce by město mohlo být pod sněhem. Proto došlo k posunu a 2 měsíce.

Časový posun na leden by dal teoretickou šanci některým týmům IMOCA, aby stihly jak účast v Route du Rhum, tak i start The Ocean Race. Jestli tomu tak bude, není zatím jasné, ale možnosti tu jsou.

Zlevnění závodu

Týmy IMOCA předpokládají, že účast v závodu pro ně bude znamenat navíc náklady ve výši 3 milionů EUR. Mnoho týmů se k tomu netváří vstřícně. V současnosti tu jsou pouze 3 týmy IMOCA, které start potvrdily. Jde o 11th Hour Racing, německý tým Malizia a jeden nejmenovaný italský tým. Žádná sláva.

Náladu by mohl změnit posun startu a omezení etapových měst. Po vyřazení Číny a Nového Zélandu budou rozesety pouze v Atlantiku, což výrazně sníží náklady na účast. Ani tak se francouzské IMOCA týmy do účasti nehrnou. Pro velké týmy Apivia, nebo Banque Populaire jde o vysoké náklady.

Alain Gautier, manažer týmu MACSF, vidí problém ještě jinde. Každá plavba do Jižního oceánu je riskantní a budou-li na lodi pětičlenné týmy, hrozí větší riziko poškození lodě, protože sešlápnou plyn více k podlaze.

Šéf třídy IMOCA navzdory rozšířené nechuti věří, že se na start podaří dostat 2 – 3 mezinárodní týmy a 2 – 3 francouzské.  Považoval by za úspěch, pokud by se na start postavilo 6 – 10 lodí IMOCA a 4 – 6 lodí VO65.

Více informací zde.

Předchozí článek Agresivní Čína v Jihočínském moři
Další článek Co udělá bouře na Jadranu s výškou vody v Benátkách
Vytisknout
2102

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu