showTop
× Search
Superekologická superjachta
petr tresnak
/ Kategorie: Novinky

Superekologická superjachta

Britská loděnice Spirit Yachts dokončila a novému majiteli předala 33,9metrovou jachtu Geist. Plachetnice se slupovým oplachtěním je největší dřevěnou jednostěžňovou jachtou postavenou na britských ostrovech od legendární lodi Shamrock V z 30. let minulého století. Její předností má být hlavně ekologický provoz.

Čerstvý vlastník 111stopé megajachty, jehož identita není redakci Lodních novin známa, je zastáncem moderních technologií a šetrného přístupu k životnímu prostředí. Na jachtě chce především plout na plachty, a když kotvit, tak mimo maríny.

Foto Spirit Yachts

Foto Spirit Yachts

Salón jachty.
Takový kolos se nicméně neobejde bez strojního pohonu – tím je v tomto případě elektrický systém Torqueedo živený čtveřicí li-ion baterií BMW. Podle údajů loděnice může jachta výhradně na tento pohon plout až 30 mil rychlostí 8 uzlů. Za příhodných povětrnostních podmínek lze baterie dobíjet otáčením propeleru při plavbě na plachty.

Veškerá palubní elektronika včetně vybavení kuchyně byla vybírána s důrazem na minimální spotřebu a maximální účinnost. Generátory na lodi jsou přítomny rovněž, ale slouží vyloženě jako nouzová záloha, nikoli jako předměty pro denní využití. „Dokud bude při plavbě přes Atlantik vanout vhodný vítr, nebude loď spotřebovávat žádnou energii získanou z fosilních paliv,“ cituje web Megayachtnews Nigela Stuarta, výkonného šéfa Spirit Yachts.

Foto Spirit Yachts

Foto Spirit Yachts

Ještě jeden obrázek z koupelny.
Zajímavostí rovněž je, že záměrem investora od počátku bylo, aby jachtu mohl vést sám a nemusel se spoléhat na posádku. „Dřevěná jachta takové velikosti s jedním stěžněm, kterou má kormidlovat jen majitel, nad tím už je třeba se vážně zamyslet,“ dodává Sean McMillan, zakladatel a hlavní designér Spirit Yachts. McMillan předpokládá, že se Geist bude účastnit i regat.

 

 

Image
Sólo vedení jachty nahrává i hydraulické palubní vybavení či rolování hlavní plachty do ráhna. Plachty jsou vyrobené z recyklovaného materiálu, stěžeň byl zhotoven z karbonového vlákna. 

Že se pod palubou takové jachty bude skrývat unikátní interiér, asi nikoho nepřekvapí. Zodpovědné za něj je studio Rhoades Young Design, které akcentovalo organické tvary – linie připomínají především různé ulity a kokony. Tak snad jen majiteli popřát, aby si někde na širém moři neprožil svou verzi Kafkovy Proměny.

Specifikace

Celková délka: 33,9 m

Délky na vodorysce: 24,0 m

Šířka: 6,4 m

Ponor: 4,05 m

Výtlak: 58 000 kg

Balast: 45 %

Akumulátory: BMW lithiové akumulátory 40 kWh

Motor: Torqeedo

Plocha plachet: 450 m2

Více najdete zde

 

Předchozí článek Plavba po Waddenzee bludištěm mělčin
Další článek Půl milionu návštěv za červenec!
Vytisknout
4028

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu