showTop
× Search
Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost? Dnes už je doba velikých 130% předních plachet pryč. Nevýhodné na bočák a zaďák, kdy se nemusí dostávat výkonu, naproti tomu velká výhoda při stoupačce. Je možné začínat s jejich refováním mnohem později. Zmenšujeme-li přední plachtu navíjením na rolfok, vytváří se za stěhem pytel s hlubokým profilem. Úhel možného stoupání proti větru se výrazně zvyšuje. Už je třeba zapomenout na 45°, bude to 50°, nebo ještě více. Další nevýhodou je, že hluboký profil více naklání jachtu. Zmenšení přední plachty tedy nemusí znamenat, že se nějak výrazně uleví náklonu. A je tu ještě třetí důvod, proč s refováním geny počkat. Zmenšíme-li plachtu, vzdálí se od plachty hlavní a plachty spolu méně kooperují. Více se chovají jako dvě samostatné plachty než jako jedna spolupracující sada. Proto při plavbě na...

Spíše jih, ale…

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...

Poslední videa


Závodní jachting

Stříbro pro Hebe V
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Stříbro pro Hebe V

Český jachting dnes zaznamenal historický úspěch na mistrovství světa v námořním jachtingu v chorvatském Šibeniku. HEBE SAILING TEAM ve složení Zdeněk Jakoubek, Zdenál Sünderhauf, Petr Fiala, Martin Trčka, David Kovařík, Petr Solař, Jirka Halouzka a Libor Hošek obsadil v nabité konkurenci na lodi HEBE V vynikající druhé místo.

„Do poslední rozjížďky jsme nastupovali s drobným náskokem na loď SUGAR 3, ale větrné podmínky favorizovaly spíše estonskou loď. Zlato ve skupině C nám nakonec uniklo o pouhých 40 vteřin díky zaváhání na startu,“ říká český olympionik Martin Trčka, který jel na pozici taktika. „Jakákoli medaile z mistrovství světa je ovšem obrovský úspěch a pro český námořní jachting je to vyrovnání nejlepšího výsledku na MS námořním jachtingu všech dob,“ dodává Trčka.

V Šibeniku letos o titul mistra světa soupeřilo 114 lodí ze 17 zemí světa. Českou republiku po boku HEBE V reprezentovaly další tři české lodě – DARING SISTERS Tomáše Magora Doležala, která skončila na 7. místě ve třídě B, GIULIA Rudolfa Vřešťála, která obsadila 9. místo ve třídě C, a POLAR II Jaroslava Korytáře, který dojel na 27. příčce ve třídě B. V kategorii A těch největších lodí jsme zastoupení neměli.

HEBE V patří k předním jachtařským týmům k jehož úspěchům patří loňské vítězství v závodě San Remo – St. Tropez, 2. místo v Palermo-Monte Carlo a 3. místo na Rolex Middle Sea Race. „Všechny naše dřívější úspěchy jsme zaznamenali v offshore závodech. Letos jsme se poprvé rozhodli vydat na mistrovství světa, kde stále převažují okruhové rozjížďky,“ komentuje výsledek majitel HEBE V Zdeněk Jakoubek. „O takovém výsledku jsme před odjezdem do Šibeniku ani nesnili!“

 

Více informací a výsledky: www.orcworlds2019.com

5088

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu